استاندار گیلان:
رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش در بخش نوسازی و تجهیز مدارس، باید اطلاع رسانی شده و به آگاهی مردم برسد.
کد خبر: ۶۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 13 July 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در سالن اجتماعات استانداری افزود: اقدامات و فعالیت های آموزش و پرورش در استان بایستی برای مردم بیان شود تا آنان از این دستاوردها باخبر شوند.

وی بیان داشت: روسای آموزش و پرورش در شهرستان های مختلف استان گیلان برای بیان دستاوردهای آموزش و پرورش بایستی سخنگویان شما باشند و مدیران مدارس نیز بایستی در این رابطه فعال باشند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان گیلان با انتقاد از جذب بی حساب و بلاتکلیف نیرو در برخی از دستگاه ها خاطرنشان کرد: این نیروها به نام امتحان داده، در سازمان ها جذب شده اند در صورتی که این موضوع رعایت نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات اسفندماه امسال گفت: سال جاری سال انتخابات است بنابراین تمام تلاشمان باید ایجاد فضایی برای حضور گسترده مردم در انتخابات باشد.

نجفی تصریح کرد: ما در دولت تدبیر و امید خدمتگزاریم و بایستی در تصمیم گیری هایمان همه مردم با هر تفکری را مورد توجه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات اسفندماه امسال نیز حضوری گسترده خواهند داشت همانطوری که در انتخابات گذشته حضور چشمگیر شان را اثبات کردند.



*درخواست عزل سه مدیر مدرسه در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از عزل سه مدیر مدرسه در این استان به دلیل عدم رعایت قوانین مربوط به ثبت نام برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

مهدی حاجتی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به 134 مورد بازدید از نحوه ثبت نام در مدارس استان افزود: از این تعداد 20 مورد تذکر شفاهی، چهار مورد کتبی و درخواست عزل سه مدیر واحد آموزشی انجام گرفت.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: در زمان حاضر ثبت نام تمام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی انجام شده و ثبت نام در مقاطع دیگر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان گیلان تمام تلاش خود را برای ایجاد فضا و امکانات برای تحصیل خوب دانش آموزان به کار گرفته، یادآور شد: تعمیر و تجهیز مدارس جزو نگرانی هاست که منتظر کمیته برنامه ریزی برای درنظرگرفتن اعتبار هستیم.

حاجتی با اشاره به جذب نیروهای مازاد در آموزش و پرورش طی سال های گذشته اضافه کرد: جذب این نیروها از سیاستگذاری های دولت گذشته بود که مشکلاتی برای این دستگاه به وجود آورده است.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته هچ نیرویی در آموزش و پرورش جذب نشده است.

در سال تحصیلی گذشته بیش از 376 هزار دانش آموز در افزون بر پنج هزار و 700 واحد آموزشی استان گیلان تحصیل کردند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار