آیت‌الله سبحانی:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: برای اینکه کشورمان را از دشمنان حفظ کنیم، باید جوانان مومن بر سر کار باشند، چنین جوانانی می‌توانند کشور را حفظ و مشکلات را حل کنند.
کد خبر: ۶۱۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 03 June 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به غزوه‌های رسول اکرم(ص) اظهار کرد: اغلب این غزوه‌ها، جنبه دفاعی داشت، پس از فتح مکه توسط رسول اکرم(ص)، بیشتر مناطق شبه جزیره عرب در سیطره حکومت اسلامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: به خصوص خبرهایی که به کیان اسلام مرتبط است، به عنوان مثال پس از فتح مکه در سال هشتم هجری خبری به رسول اکرم(ص) رسید که دو قبیله به دنبال حمله به مدینه هستند، پیامبر(ص) پس از شنیدن این خبر پیش دستی کرد و با ارسال یک سپاه 12 هزار نفری، این دو قبیله را در وطن خود گرفتار کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اسلام ارزان به دست ما نرسیده و زحمت‌های زیادی برای این دین کشیده شده است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به راه حفظ کشور از دشمنان اظهار کرد: برای اینکه کشورمان را از دشمنان حفظ کنیم، باید جوانان مومن بر سر کار باشند، چنین جوانی می‌توانند کشور را حفظ و مشکلات را حل کنند.

وی ادامه داد: براساس آیات قرآن نباید تصور کنیم که همیشه جمعیت زیاد موجب پیروزی می‌شود، آن چه کارساز است، ایمان به هدف است که اگر چنین شد، یک نفر معادل 10 یا 20 نفر خواهد شد.

افزود: در سال 1320 ارتش روسیه از سمت ارس وارد تبریز شد، با وجود اینکه آن منطقه پر از سرباز بود، اما جز دو سه سرباز، هیچ سرباز دیگری مقاومت نکرد، چون سربازان به حکومت وقت ایمان نداشتند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به جنگ‌های صدر اسلام اظهار کرد: عقب نشینی همراه با تاکتیک درست است، ولی عقب نشینی و بازگشت پس از پیروزی کار درستی نبود.

وی ادامه داد: سکینه به معنای قلب الهی است که جز خدا در آن نباشد، البته برخی از مفسران معنای سکینه را آرامش قلبی عنوان کردند که درست نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: باید تاریخ اسلام را بخوانیم و قدر این دین را بدانیم که اسلام آسان به دست ما نرسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار