مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خواستار شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: استفاده از فناوری‌های نوین برای مدیریت اصولی پسماندها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و دفن پسماندها باید به حداقل برسد.
کد خبر: ۶۱۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 04 June 2018

 

به گزارش تابناک قم، تورج همتی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم اظهار کرد: پسماندها در پنج گروه عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه طبقه بندی شده و وظایف دستگاه‌ها و تکالیف قانونی برای مدیریت هریک به خوبی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در استان قم در حوزه پسماند وضعیت خوبی نداریم، اظهار کرد: تا کنون یک برنامه عملیاتی مشخص کوتاه مدت و بلندمدت برای مدیریت اصولی پسماندها تدوین نشده و تعامل و هماهنگی میان دستگاه‌های مسؤول آنگونه که باید شکل نگرفته است و آموزش، فرهنگسازی و اطلاع رسانی در این ارتباط به خوبی انجام نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌ها در حوزه پسماند تأکید کرد و گفت: انگیزه لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه پسماند استان وجود ندارد و مسؤولان امر باید با کار کارشناسی دقیق زمینه لازم را برای حضور سرمایه گذاران فراهم بیاورند.

وی برخی مشکلات و چالش‌های مدیریت پسماند در حوزه‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از فناوری‌های نوین برای مدیریت اصولی پسماندها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و دفن پسماندها باید به حداقل رسیده و همان میزان حداقلی نیز به شدت به لحاظ محیط زیستی مورد توجه و نظارت باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار