دفتر آستان قدس رضوی در همدان با مشارکت خیرین و نیکوکاران تا کنون در ۷ مرحله بسته‌های حمایتی را بین بیش از ۱۰۰۰ خانوار محروم و نیازمند استان همدان توزیع کرده است.
کد خبر: ۶۱۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹ 06 June 2018
دفتر آستان قدس رضوی در همدان با مشارکت خیرین و نیکوکاران تا کنون در ۷ مرحله بسته‌های حمایتی را بین بیش از ۱۰۰۰ خانوار محروم و نیازمند استان همدان توزیع کرده است.

به گزارش تسنیم ، پس از سپردن مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی از سوی مقام معظم رهبری به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و تاکید معظم له بر خدمت‌رسانی به ضعفاء و نیازمندان، دفاتر استانی آستان قدس رضوی در سراسر کشور راه‌اندازی شد که همدان نیز از جمله این استان‌ها به شمار می‌آید. 

خوشبختانه با آغاز به کار این دفتر در همدان، اقدامات خوبی برای تحقق دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کمک به محرومان و مستمندان آغاز شده که از جمله می‌توان به جذب کمک‌های مردمی و توزیع بسته‌های حمایتی کالا و اقلام خوراکی در ۷ نوبت اشاره کرد. آنچه از منظر شما می‌گذرد گزارش تسنیم از فعالیت کمیته وقف و نذر دفتر آستان قدس رضوی همدان و مهیا شدن این کمیته برای آغاز هشتمین مرحله توزیع سبد کالا در بین محرومان و مستمندان استان همدان است.

محمود مسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اقدام دفتر آستان قدس رضوی همدان برای توزیع سبد کالا در بین محرومان و مستمندان استان اظهار داشت: آستان قدس رضوی در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به محرومان و مستمندان جامعه برنامه‌های مختلفی مانند توزیع اقلام حمایتی را انجام می‌دهد.

وی افزود: دفتر آستان قدس رضوی در همدان از اسفندماه سال ۹۵ برنامه خود برای شناسایی و توزیع سبد کالا در بین محرومان و مستمندان را آغاز کرده و توانست در گام نخست و ایام نوروز سال ۹۶ با شناسایی ۶۰۰ خانواده، به وظیفه خود در این حوزه جامه عمل بپوشاند.

مسئول کمیته وقف و نذر دفتر آستان قدس رضوی همدان بابیان اینکه در مرحله اول علاوه بر سبد کالا،۳۳ رأس قربانی نیز ذبح و در اختیار مستمندان قرار گرفت عنوان کرد: ما پیش از ماه مبارک رمضان در سال ۹۶ در ایام ماه مبارک رمضان سال گذشته، دهه کرامت، عید قربان و غدیر، روز تاسوعا و عاشورا، شهادت امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اکرم (ص) بسته حمایتی را در بین محرومان، مستمندان و ایتام استان توزیع کردیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال نیز ما توانستیم بیش از هزار نفر را تحت پوشش بسته‌های حمایتی خود که شامل مواد غذایی و گوشت بود قرار دهیم بیان کرد: در تمامی این مراحل هزینه‌های سبد کالا توسط خیران و یا با تلاش کمیته‌های وقف و نذر دفتر آستان قدس رضوی همدان برای جذب خیرات و نذورات تأمین‌شده است.

آماده سازی ۱۰۰۰ بسته حمایتی برای توزیع در بین محرومان استان

مسگریان ابراز کرد: در این مرحله از توزیع سبد کالا و بسته‌های حمایتی نیز علاوه بر کمک‌های جمع‌آوری‌شده توسط دفتر همدان، نزدیک به ۶۰۰ بسته حمایتی نیز از سوی آستان قدس رضوی در اختیار ما قرارگرفته است که در مجموع توانستیم نزدیک به هزار بسته حمایتی را برای توزیع در بین محرومان استان آماده کنیم.

وی بابیان اینکه مشارکت آستان قدس رضوی در تهیه بسته‌های حمایتی برابر با کمک‌های مردمی جذب‌شده ما در استان است، گفت: تقریباً آنچه برای انجام این کار در استان لازم است محقق شده و بسته‌های حمایتی برای توزیع در بین شهرستان‌ها و کانون‌های محلی، متناسب با کمک‌هایی که جمع‌آوری کردند یا وضعیت محرومیت منطقه آماده‌شده است.

مسئول کمیته وقف و نذر دفتر آستان قدس رضوی همدان اظهار داشت: بسته‌های حمایتی شامل ۹ قلم کالا مانند حبوبات، سویا، ماکارونی، گوشت قرمز برنج و ... است که جمع ریالی هر سبد کالایی به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما در ایجاد کانون‌های محلی، جذب مشارکت‌های مردمی برای کمک به محرومان است افزود: البته ما در برخی مناطق استان مانند منطقه محروم کمازان در ملایر، بسته‌های حمایتی را بدون اینکه مشارکتی از سوی این منطقه ارائه‌شده باشد توزیع می‌کنیم.

مسگریان درباره نحوه شناسایی محرومان و مستمندان ابراز کرد: در کنار واحد وقف و نذر دفتر آستان قدس رضوی همدان، واحد شناسایی نیز فعال است که مسئولیتش شناسایی افراد مستمند و محروم استان است. البته تلاش ما در این بخش بیشتر معطوف به شناسایی خانواده‌هایی است که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند.

هدف ما از ایجاد کانون‌های محلی، جذب مشارکت‌های مردمی برای کمک به محرومان است

وی بابیان اینکه در حال حاضر لیست خانواده‌های محروم و مستمند آماده‌شده و برای توزیع سبد کالا در اختیار گروه‌ها قرارگرفته است اظهار داشت: ما در ابتدای کار برای شناسایی افراد مستمند با مشکلات بیشتری روبه‌رو بودیم به همین دلیل ممکن بود بسته‌های حمایتی بعضاً در بین افراد کمتر محروم نیز توزیع شود.

مسئول کمیته وقف و نذر دفتر آستان قدس رضوی همدان عنوان کرد: در حال حاضر کار‌ها با اقدامات خوبی که در حوزه شناسایی انجام‌شده است ما توانستیم برای نزدیک به هزار خانواده مستمند و محروم استان بسته‌های حمایتی تهیه کنیم درحالی‌که این تعداد در ماه مبارک رمضان سال گذشته نزدیک به ۳۵۰ خانواده بود.

وی با تاکید بر اینکه تعداد خانواده‌های نیازمند شناسایی‌شده در استان بسیار بیشتر از تعداد اعلام‌شده در طرح توزیع سبد کالا است بیان کرد: ما توزیع بسته‌های حمایتی را به صورت مرحله‌ای و نوبتی در بین محرومان را و مستمندان توزیع می‌کنیم یعنی در محله اول به یک تعداد از خانواده‌ها و در مرحله دوم به تعداد دیگری از آن‌ها سبد کالا هدیه می‌کنیم تا این‌گونه همه آن‌ها از این خدمات بهره‌مند شوند.

کمک ۱۰ میلیون تومانی مادر شهید به دفتر آستان قدس، برای کمک به مستمندان

 مسگریان با اعلام اینکه ۲۰ کانون محلی، نذر و وقف و ... مسئولیت شناسایی محرومان و مستمندان استان را بر عهده‌دارند ابراز کرد: خوشبختانه کمک‌های خوبی از سوی مردم برای کمک به نیازمندان انجام‌شده است که می‌توان به کمک ۱۰ میلیون تومان یک مادر شهید در شب عید، اهدای ۱۰ و ۵ رأس گوسفند و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش اهدای کمک‌های مردمی برخی اشخاص نیز به صورت ماهانه کمک‌های خود را به این واحد ارائه می‌دهند بیان کرد: مردم نوع‌دوست و خداجوی همدان می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۲۴۴۶۶۷۷۷۵۹ در بانک ملت به نام آستان قدس رضوی واریز کنند.

مسئول کمیته وقف و نذر دفتر آستان قدس رضوی همدان با تقدیر از خیران و نیکوکاران همدانی عنوان کرد: ما هم‌اکنون ۶۰ نیروی پا به کارداریم که بدون هیچ‌گونه توقع، قربه الی الله در میدان کار به صورت جهادی حضور یافته‌اند و کار‌ها را پیش می‌برند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار