دبیر اجرایی همایش گردشگری همدان گفت: 35 مقاله به دبیرخانه همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست همدان ارسال شده است.
کد خبر: ۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ 19 February 2015

دبیر اجرایی همایش گردشگری همدان گفت: 35 مقاله به دبیرخانه همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست همدان ارسال شده است.
 '
حمیدرضا سمواتی'  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پاک 31 اردیبهشت سال 94 در دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این مقاله ها از استان های ایلام، بوشهر، یزد، اصفهان، کرمانشاه، زنجان، سیستان و بلوچستان، تهران، کرمان و آذربایجان غربی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است
وی همگرایی بین گرایش ها و رشته های مختلف علوم جغرافیایی ، ایجاد زمینه مناسب برای آشنایی روزافزون دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر کشور با آخرین نوآوری ها و دستاوردها در عرصه پژوهش در علوم جغرافیایی و محیط زیست را از جمله اهداف این همایش عنوان کرد.
وی اظهار کرد: ایجاد ارتباط هرچه بیشتر و فراهم آوردن بستری مناسب برای ایجاد تعاملات علمی، ارتقای سطح دانش محققان، پژوهشگران و دانشجویان در کنفرانس از طریق تبادل نظر، فراهم آوردن محیطی مناسب برای عرضه آخرین دستاوردهای علمی کشور در زمینه علوم گردشگری، جغرافیا و محیط زیست در قالب مقالات و کارگاه های علمی از دیگر اهداف این همایش است.
سمواتی گفت: توسعه تعاملات علمی و پژوهشی بین جامعه دانشگاهی ، تعامل صاحب نظران و نخبگان بخش گردشگری، جغرافیا و محیط زیست، طرح چالش ها و آسیب شناسی در زمینه های توسعه گردشگری در ایران، شناخت توانمندی ها و ظرفیت های توسعه گردشگری در ایران ، شناخت و ارزیابی ظرفیت های گردشگری سواحل جنوبی دریای خزر، تدوین راهبردها و راهکارهای توسعه گردشگری در ایران از دیگر اهداف برپایی این همایش است.
وی گفت: بررسی نقش گردشگری در حوزه های محیط زیست، جغرافیا، اکوتوریسم، اکوسیستم های آبی و تالابی، مناطق حفاظت شده، پارک های ملی و جنگلی، آمایش سرزمین، سواحل، توسعه پایدار و مباحثی همچون گردشگری شهری و روستایی و گردشگری و مدل های اقلیمی از جمله محورهای این همایش است.
وی اضافه کرد: استراتژی های هدفمند کردن مدیریت گردشگری، گردشگری فرهنگی و مذهبی، موزه ها، ژئوتوریسم، الکترونیک، گردشگری و اقتصاد، امنیت، جهانی شدن، گردشگری و زنان، گردشگری و معماری، گردشگری روستایی عشایری، تغییرات آب و هوایی و گردشگری، نقش صنعت در اداره رشد حمل و نقل و گردشگری، آموزش و تورگردانی گردشگری، گردشگری و موسیقی های محلی، گردشگری ادبی، گردشگری ورزشی از دیگر محورهای این همایش است.
به گفته وی سخنران ویژه همایش پروفسور 'پرویز کردوانی' پدر علم کویرشناسی ایران و استاد دانشگاه تهران است.
استان همدان یک هزار و 800 جاذبه گردشگری ، تفریحی و توریستی دارد که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران داخل و خارج از کشور را به خود جذب کرده است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار