فرماندار تویسرکان با تاکید بر تشکیل کمیته‌ای به‌ منظور پیگیری روند باسوادی در بخش قلقل‌رود، خواستار حمایت آموزش و پرورش تویسرکان برای کاهش نرخ بی‌سوادی در این منطقه شد.
کد خبر: ۶۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 14 July 2015
فرماندار تویسرکان با تاکید بر تشکیل کمیته‌ای به‌ منظور پیگیری روند باسوادی در بخش قلقل‌رود، خواستار حمایت آموزش و پرورش تویسرکان برای کاهش نرخ بی‌سوادی در این منطقه شد.

به گزارش فارس، مهرداد موسوی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی با اشاره به توصیه موکد دین مبین اسلام بر سوادآموزی اظهار کرد: برای مقابله با بی‌سوادی در ایران گام‌های اساسی برداشته شده است.

وی اقدامات انجام شده در نهضت سوادآموزی را بسیار بزرگ و ارزشی دانست و افزود: با تشکیل نهضت سوادآموزی نرخ باسوادی در بین اقشار مختلف جامعه افزایش یافت.

فرماندار تویسرکان وضعیت سوادآموزی در تویسرکان را با توجه به کسب رتبه سوم استان خوب ارزیابی کرد و گفت: آمار بی‌سوادی در منطقه قلقل‌رود با توجه به جمعیت آن بالاست.

وی دلیل عمده بالا بودن نرخ بی‌سوادی در بخش قلقل‌رود را پراکندگی روستاها دانست و بیان کرد: جمع کردن افراد بی‌سواد برای آموزش بسیار دشوار است اما نباید ناامید شد.

موسوی با تاکید بر اهتمام ویژه بخشداران با همکاری دهیاران بر ریشه‌کنی بی‌سوادی در منطقه قلقل‌رود، تاکید کرد: ریشه‌کنی بی‌سوادی یک عزم همگانی نیاز دارد.

وی با اشاره به رابطه مستقیم فقر با بی‌سوادی، خواستار شناسایی دقیق افراد بی‌سواد از طریق دستگاه‌های حمایتی نظیر کمیته امداد، بهزیستی، بهداشت و اصناف شد و گفت: نهادهای صادرکننده مجوز و گواهی‌نامه برای باسواد شدن این قشر از جامعه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر تشکیل کمیته‌ای به‌ منظور پیگیری روند باسوادی این افراد در بخش قلقل‌رود، خواستار حمایت آموزش و پرورش تویسرکان از منطقه قلقل‌رود برای کاهش نرخ بی‌سوادی شد.

وی سهمیه باسوادی شهرستان تویسرکان را در سال جاری 502 نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: سهمیه تویسرکان از این تعداد 300 نفر و بخش قلقل‌رود 202 نفر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار