مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس از برگزاری نخستین اجلاس کارشناسان ارشد و وزیران گردشگری کشورهای ACD در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۶۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 14 July 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس:مصیب امیری از برگزاری نخستین اجلاس کارشناسان ارشد و وزیران گردشگری کشورهای ACD در شیراز خبر داد و اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این اجلاس در مهرماه برگزار می‌شود که در این اجلاس کارشناسان و وزیران گردشگری 32 کشور جهان به شیراز سفر می‌کنند.

وی درباره اهداف برپایی این اجلاس گفت: ارتقای مناسب حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، فناوری و غیره در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی، اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه‌های مختلف شامل گردشگری، کشاورزی و انرژی بین این کشورها از جمله اهداف برپایی این اجلاس در شیراز است.

امیری به برگزاری نخستین جشنواره گردشگری «استان فارس در یک نگاه» اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این جشنواره در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می‌شود که در قالب آن تمامی جاذبه‌ها و توانمندی‌های گردشگری، فرهنگی، مذهبی و تاریخی شهرستان‌های استان معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: تحرک‌بخشی درون استانی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان‌ها و به باور توانمندی‌های فرهنگی و جذب حداکثری گردشگران با کمک بخش خصوصی از جمله اهداف برپایی این جشنواره است.

سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر و نخستین جلسه کار گروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به ریاست خلیل رضائیان، سرپرست استانداری فارس، و دبیری مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در شیراز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مروری بر مصوبات جلسات گذشته ستاد صورت گرفت و معاونت‌های این ستاد درباره تمهیدات ویژه تعطیلات عید سعید فطر به ارائه گزارش پرداختند.

خلیل رضائیان، سرپرست استانداری فارس، بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در استان و در تعطیلات پیش رو تأکید کرد و اظهار داشت: اولویت نخست فعالیت اعضای این ستاد باید پشتیبانی و حمایت از نیروی انتظامی پلیس و رعایت قوانین موجود در جاده‌ها باشد که این مهم به جان مسافران و  به امنیت آنها مرتبط است.

وی افزود: با توجه به اینکه در تعطیلات با ترافیک سنگین جاده‌ای مواجه هستیم باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها به صورتی باشد که آمار تصادفات به حداقل برسد.

سرپرست استانداری فارس گفت: متأسفانه زمانی که می‌خواهیم اعمال قانون کنیم به یک کار ضد ارزش تبدیل می‌شود اما تمامی توان مجموعه استان در راستای رفع مشکلات و نواقص همچنین رعایت قوانین و مقررات موجود است.

رضائیان درباره اسکان گردشگران و مسافران در استان فارس عنوان کرد: نباید اسکان مسافران در ایام پیک سفر و یا تعطیلات مناسبتی تنها در کمپ‌ها و چادر باشد چرا که با این اقدام بخش خصوصی و صنعت هتلداری استان ضعیف می‌شود.

وی با بیان اینکه باید همواره به سرمایه‌گذاران در حوزه هتلداری کمک شود تصریح کرد: باید ساخت هتل در استان فارس که یکی از مقاصد مهم گردشگران است رونق بیشتری بگیرد و مسافران با ورود به این استان در هتل‌ها و مراکز اقامتی اسکان یابند.

در این جلسه مقرر شد دبیرخانه‌ای برای برگزاری نخستین اجلاس وزیران کشورهای ACD در شیراز تشکیل شود و برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌ها برای تأمین هزینه‌های این اجلاس صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار