نماينده مردم رشت در مجلس:
بستر و قابلیت مناسب برای تولیدات فرهنگی در رشت وجود دارد و امیدواریم کتابخانه‌های عمومی بالاترین موضوع‌های فرهنگی را مدنظر داشته باشند. مهدوی وجود بستر فرهنگی را از دیگر عوامل گسترش فرهنگی در جامعه خواند و بیان کرد: سرانه فضای کتابخانه‌های رشت نگران‌کننده است و مسئولان به این عرصه باید توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶ 19 February 2015
به گزارش خبرگزاری تابناك از رشت، حسن تامینی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: موضوع کتابخانه‌ها و کتابخوانی با توجه به شرایط امروز جامعه در حال کم‌رنگ شدن است.

وی ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه را نیازمند برنامه‌ریزی عنوان کرد و افزود: ارتقای فرهنگی کتابخوانی یک فرصت برای خانواده‌ها محسوب می‌شود.

تامینی با بیان اینکه جهان امروز در حال حرکت به طرف فضای مجازی است، تصریح کرد: موضوع مذکور می‌تواند در زمینه ترویج کتابخوانی تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بومی‌سازی موضوع‌ها را سبب تبدیل کردن تهدید به فرصت در جامعه خواند و بیان کرد: دنیای امروز با وجود وسایل ارتباطی جدید کوچک شده و انتظار می‌رود جوانان در این راستا هدایت شوند.

وی به درآمد 2.5 برابری هندوستان در حوزه نرم‌افزاری نسبت به فروش نفت ایران اشاره کرد و یادآور شد: حمایت از مخترعان از افتخارهای نظام اسلامی محسوب می‌شود و بستر برای فعالیت نخبگان فراهم است.

سرانه فضای کتابخانه‌های رشت نگران‌کننده است

فرماندار رشت نیز در جلسه مذکور کتابخوانی را از موضوع‌های تاثیرگذار در مسائل فرهنگی عنوان کرد و گفت: عمومی کردن فرهنگ کتابخوانی از موضوع‌های مهم در رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

سیدعیسی مهدوی گسترش فعالیت‌های فرهنگی را نیازمند هماهنگی بین مدیران دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: عامل انسانی از موضوع‌های مهم در شکوفایی استعدادها به عنوان سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

وی بر تولید فرهنگی در جامعه تاکید کرد و افزود: بستر و قابلیت مناسب برای تولیدات فرهنگی در رشت وجود دارد و امیدواریم کتابخانه‌های عمومی بالاترین موضوع‌های فرهنگی را مدنظر داشته باشند.

مهدوی وجود بستر فرهنگی را از دیگر عوامل گسترش فرهنگی در جامعه خواند و بیان کرد: سرانه فضای کتابخانه‌های رشت نگران‌کننده است و مسئولان به این عرصه باید توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار رشت به مسئولیت شهرداران، بخشداران و شورای اسلامی شهرها در ارتقای سرانه کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و یادآور شد: اعتقاد دارم فناوری جدید روش‌های سنتی را منسوخ نکرده، بلکه روش‌های سنتی از طریق فناوری‌های جدید فرهنگ کتابخوانی در جامعه را تقویت می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار