شیرزاد با بیان اینکه، مبحث تصفیه خانه زباله در برخی از شهرهای کشور مانند ساری انجام شده است، تصریح کرد: "آیا اجرای این پروژه در جهت کنترل معضل زباله در سراوان است و یا حل نهایی معضلات موجود؟! و اینکه با اجرای این پروژه چند درصد از شیرابه ها کاهش پیدا می کند؟"
کد خبر: ۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹ 19 February 2015
هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت به ریاست عباس صابر و با موضوع رسیدگی به طرح ساماندهی رودخانه ها، صبح امروز بصورت فوق العاده در عمارت مرکزی شورا برگزار شد.

در این جلسه به دلیل حضور مهندس لطفی مدیرعامل آبفا گیلان، محبوبه فرامرز زاده طراح تصفیه خانه، مهندس برجی مدیرکل محیط زیست استان، دکتر حسین غیاثی نژاد مشاور ارشد طراحی محل دفن، مدیر ساماندهی پروژه سراوان و مشاوران این پروژه، به دستور عباس صابر نطق های پیش از دستور ناطقین به جلسه روز یکشنبه موکول شد.

در این جلسه مسئولان پروژه ساماندهی و لندفیل سراوان به ارائه گزارش و توضیحات پرداختند.

فاطمه شیرزاد در دستور این جلسه اظهار داشت؛ "شاید بیش از نیم قرن است که مسئولان ما توجه خاصی به موضوع لندفیل سراوان نداشته اند، اکنون نیز توجه ای ندارند."

وی ادامه داد: "تنها ارگانی که فقط به این موضوع اهمیت می دهد شورای شهر رشت است. امیدواریم مسئولانی که در این موضوع دخیل هستند و در راس آن شخص استاندار به ما کمک کنند."

شیرزاد با بیان اینکه، مبحث تصفیه خانه زباله در برخی از شهرهای کشور مانند ساری انجام شده است، تصریح کرد: "آیا اجرای این پروژه در جهت کنترل معضل زباله در سراوان است و یا حل نهایی معضلات موجود؟! و اینکه با اجرای این پروژه چند درصد از شیرابه ها کاهش پیدا می کند؟"

عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت با ابراز امیدواری نسبت به انجام پرژه اظهار داشت: "تا کنون تلاشهای خوبی صورت گرفته است و امیدواریم که مسئولان امر نیز همکاری لازم را داشته باشند."

وی شورای شهر را زبان گویای مردم دانست و اظهار داشت: "ما می بایست نسبت به مردم پاسخگو باشیم، به همین دلیل انتظار داریم که همه مسئولان و مدیران با همت و مدیریت جهادی به تیم علمی شهرداری و شورای شهر کمک کنند."

 

در ادامه این جلسه نیز مظفر نیکومنش نودهی با انتقاد از عملکرد شرکت سازه پردازان اظهار داشت: "بنده به هیچ عنوان از عملکرد این شرکت راضی نیستم و تاکنون هیچ نتیجه ای را نیز ندیدیم که حاصل شود."

وی افزود: "با این حرکت لاک پشتی که داریم پیش می رویم، تا پایان دوره چهارم شورا نیز نمی توانیم نتیجه ای داشته باشیم."

 

نیکومنش ادامه داد: "اگر مشاور طرح توانایی انجام آن کار را ندارد بهتر است که این کار را به فرد دیگری واگذار کنید."

این عضو شورای شهر رشت در خاتمه از معاونت عمرانی شهرداری خواستار ورود و پیگیری جدی به این مسأله شد و تصریح کرد: "چندین بار تاکنون جلسه برگزار کردیم، اما مدیر این پروژه به خود زحمت نداد که در جلسات ما شرکت کند! و هر بار بهانه ای آورد. چه کاری مهم تر از ساماندهی رودخانه های رشت؟"

 

حاشیه ای از این جلسه:

فاطمه شیرزاد که بسیار علاقمند به شرکت در بحث امروز جلسه بود طی اظهار نظری عجیب پرسید: آیا در محاسبات تصفیه خانه سراوان، شیرابه هایی که در سالهای قبل تولید شده  نیز لحاظ شده است!؟؟ که یکی از اعضاء در پاسخ به این عضو غیر متخصص گفت: باید در مرداب انزلی دنبال این شیرابه های از دست رفته باشیم! که این موضوع باعث خنده حاضرین شد!

البته گاف دیگر این عضو شورا طرح مساله بهره برداری از شیرابه های سراوان بود!!!! ظاهرآ این عضو شورا اطلاع ندارد که قرار نیست شیرابه سراوان به بهره برداری برسد و با آب معدنی تفاوت فاحش دارد!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار