رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان از شناسایی ۶ موسسه حقوقی غیرمجاز در استان همدان خبرداد.
کد خبر: ۶۲۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 28 June 2018
رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان از شناسایی ۶ موسسه حقوقی غیرمجاز در استان همدان خبرداد.

به گزارش مهر، علیرضا ترکستانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی ۳ ماه نخست امسال ۱۱۱ نفر از وکلا در ۱۱۱ پرونده تسخیری امور وکالت را عهده دار بوده اند، گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۱۹۳ مشاوره حقوقی رایگان در استان همدان ارائه شده است.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه و بیان اینکه برنامه‌هایی برای این هفته در نظر گرفته شده است، گفت: همزمان با هفتم تیرماه وکلای قوه قضاییه در استان همدان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در دفاتر وکالت به ارائه مشاوره حقوقی رایگان می‌پردازند.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و با اشاره به فعالیت ۲۸۳ وکیل در استان همدان گفت: طرح برخورد با موسسات حقوقی غیرمجاز در استان همدان کلید خورده است.

ترکستانی بابیان اینکه مردم نباید به موسسات حقوقی غیرمجاز اعتماد کنند، گفت: وکالت امری تخصصی است و وکلا پس از فارغ التحصیلی در دوره‌های تخصصی شرکت می‌کنند بنابراین هر شخص غیر متخصصی نمی‌تواند در امر وکالت دخالت کند.

وی بابیان اینکه دخالت در مشاوره حقوقی و وکالت جرم است، گفت: در حال حاضر جمع آوری اطلاعات موسسات حقوقی غیرمجاز در استان همدان در حال انجام است و طی دوره شش ماهه تا نیمه اول امسال اطلاعات جمع آوری خواهد شد.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان با بیان اینکه در موسسات حقوقی غیرمجاز فارغ التحصیلان رشته حقوق به ثبت شرکت می‌پردازند و واسطه‌ای بین وکیل و مردم می‌شوند، گفت: این درحالی است که مردم باید به صورت مستقیم با وکیل ارتباط داشته باشند.

ترکستانی همچنین با بیان اینکه ترویج فرهنگ داوری به دستگاه قضایی در کاهش ورودی پرونده‌ها کمک می‌کند، گفت: پرونده وکالت نباید بدون ضابطه صادر شود.

وی با بیان اینکه وکالت شغلی رقابتی است و هر وکیل در ازای ارائه خدمات مناسب محبوبیت کسب می‌کند، گفت: میانگین سنی وکلای استان همدان جوان است و بیشتر آن‌ها در رده سنی ۲۵ تا ۳۸ سال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار