عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون در عرصه بهداشت‌و درمان در ساوه مستقل شدن دانشگاه علوم پزشکی ساوه از استان مرکزی از مهم‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان بوده است.
کد خبر: ۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴ 19 February 2015

شهلا میرگلوبیات در مراسم احداث پردیس آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ساوه بااشاره به توانمندی‌های این شهرستان در تمامی زمینه‌ها اظهارداشت: باتوجه به اینکه ان شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در تمامی عرصه‌ها بوده و از نظر تاریخی و مذهبی نیز دارای قدمت است تاکنون در حوزه سلامت نتوانسته پیشرفت خوبی را داشته باشد.

وی افزود: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و اجراء برنامههای طرح تحول نظام سلامت کشور در این شهرستان نیز تغییراتی در حوزه بهداشت و درمان ایجاد شده که احداث این پردیس در همین راستا انجام شده است و باید بتوانیم به منظور ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان ساوه و زرندیه با تعامل و همکاری بیشتر تمامی بخش‌ها گام برداریم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس‌شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون در عرصه بهداشت‌و درمان در ساوه مستقل شدن دانشگاه علوم پزشکی ساوه از استان مرکزی، راه‌اندازی بخش اورژانس بیمارستان مدرس و راه اندازی بخش اعصاب و روان از مهم‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان بوده است.

میرگلوبیات با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در راستای ارائه خدمات درمانی به شهروندان این شهرستان گفت: بخش تخصصی شیمی درمانی و دستگاه ام آر آی، دستگاه ماموگرافی با توجه به مستقل شدن دانشگاه علوم پزشکی ساوه در دستور کار قرار دارد و باید تلاش شود تا این مهم محقق شود.

وی افزود: راه‌اندازی بخش فوق تخصصی دندانپزشکی در بیمارستان مدرس از دیگر برنامه‌های این دانشکده بوده که وجود دانشکده علوم پزشکی در ساوه توانسته تحول بزرگی در بهداشت و درمان و شاخص های بهداشتی این شهرستان ایجاد کند و با راه اندازی این پردیس تلاش بر این است که بتوانیم از مهاجرت افراد به شهرها و استان‌های مختلف برای ادامه تحصیل جلوگیری کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پردیس دانشگاهی ساوه برای ارائه آموزش و تحقیقات بوده که تاکنون 6 رشته مختلف پزشکی در این شهرستان تصویب شده و 3 رشته دیگر نیز در حال تصویب است که با راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در ساوه، بودجه مستقلی برای آن در نظر گرفته شده که می توانیم برنامه های کوتاه و بلند مدت برای آن اجرا کنیم.

میرگلوبیات‌با اشاره به بخش‌های مختلف این بخش گفت: فاز اول این دانشگاه مربوط به ساختمان اداری، کتابخانه، مسجد، سلف و سالن اجتماعات بوده و در فاز دوم و سوم آن 2 دانشکده و یک سالن ورزشی و آمفی تئاتر ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار