مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: درمجموع بیش از ۷۰ برنامه در سطح ملی و استانی توسط آستان مقدس امام رضا(ع) در دهه کرامت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 01 July 2018

به گزارش تابناک قم، محمود رضا برازش اظهار داشت: ویژه‌برنامه‌هایی برای وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی در دهه کرامت امسال در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در دهه کرامت افزود: برنامه بزرگداشت ورود امام رضا(ع) به نیشابور یکی از نخستین برنامه‌هایی بوده که در دهه کرامت امسال توسط آستان مقدس قدس رضوی انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با تأکید بر ویژه‌برنامه‌های آستان قدس رضوی در شهرهای مجاور مشهد مقدس در دهه کرامت گفت: برگزاری ویژه‌برنامه و همایش چهل حدیث رضوی در شهر سبزوار و به همراه همایش آواها و نواهای رضوی در تربت‌جام دو برنامه مهمی بوده که در دهه کرامت97 در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

برازش با نام بردن از برخی برنامه‌های شاخص آستان مقدس قدس رضوی در دهه کرامت تأکید کرد: درمجموع بیش از 70 برنامه در سطح ملی و استانی توسط آستان مقدس امام رضا(ع) برگزار می‌شود، برگزاری مراسم جشن میلاد امام هشتم(ع) در یک مسجد استان خراسان رضوی از مهم‌ترین اقدامانی بوده که در راستای مشارکت عمومی و مردمی در مشهد مقدس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با همکاری و تعامل با بیش از 35 دستگاه ملی و استانی جشن‌های بزرگی را در سطح کشور انجام می‌دهد، برنامه گل‌باران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) و حرم حضرت احمد بن موسی(ع) همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با اشاره به برخی از برنامه‌های این بنیاد در سطح ملی و بین‌المللی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای اجرای برنامه‌های متناسب در حوزه‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای در سطح ملی انجام‌شده است، ویژه‌برنامه‌هایی در سطح بین‌الملل با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب در دستور کار است.

برازش عنوان کرد: رسانه‌ها در بالندگی و رشد ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت نقش و اثر قابل‌توجهی دارند، جشنواره شعر سال گذشته در آذربایجان و خوزستان به زبان‌های محلی این دو منطقه با استقبال بسیار خوبی از سوی علاقه‌مندان روبه‌رو شد، جشنواره ملی آوا و نما در استان تهران به دلیل حجم استقبال جنبه بین‌المللی پیداکرده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) افزایش بعد دینی و معرفتی را یکی از اهداف اصلی در دهه کرامت دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای بعد معرفتی عموم مردم از اهداف مهم برگزاری برنامه‌های دهه کرامت است، با توجه به استقبال قابل‌توجه هنرمندان کشور از برنامه‌های دهه کرامت شاهد ارتقای هنر دینی در سال‌های گذشته بوده‌ایم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار