مدیرکل‌کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: هدف جشنواره رضوی گسترش فرهنگ مطالعه، آشنایی با سیره اهل بیت (ع) و معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی و فعالیت‌های فرهنگی آن است.
کد خبر: ۶۲۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 02 July 2018

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام امیرعطاالله جباری اظهار داشت: از آنجا که این جشنواره به نام علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) مزین شده است همه مجموعه باید سعی کند علاوه بر ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی، با نهادها و اماکن مذهبی و نیز همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: انتظار ما از مردم مشارکت حداکثری و خانوادگی به ویژه در بخش الکترونیک است که هدف از این کار را پرهیز از اسراف کاغذ و صرفه جویی در هزینه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد: در حال حاضر اکثریت جامعه دسترسی آزاد به اینترنت و آشنایی با سایت‌های مختلف را دارند و می‌توانند در صورت کمبود پاسخ نامه یا کتاب‌ها به راحتی با مراجعه به سامانه جشنواره رضوی به نشانی www.razavi.iranpl.ir به صورت آنلاین در این مسابقه شرکت کنند و فایل PDF کتاب‌ها را نیز دریافت نمایند.

جباری بیان کرد: این اداره کل با بهره مندی از ظرفیت‌های مختلف استان و رایزنی با ادارات؛ اهتمام ویژه به تبلیغ و ترویج این جشنواره با هدف دعوت به مسابقه کتابخوانی رضوی داشته که با استقبال عموم همراه بوده است.

وی گفت: وظیفه و تکلیف ما در این فرصت اندک و باقی مانده، داشتن روحیه ای جهادی با اراده ای مضاعف و مصمم می‌باشد تا شاهد حضور پرشور و هیجان مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی باشیم و این انرژی و نگاه مثبت و خستگی ناپذیر ما است که آحاد جامعه را به این امر مهم تشویق و ترغیب می‌کند.

مدیرکل‌کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: جشنواره رضوی علاوه بر گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج سیره عملی اهل بیت (ع) در بین همه اقشار و گروه‌های سنی؛ هدف دیگری همچون معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی و فعالیت‌های فرهنگی و پتانسیل‌های مختلف آن را دنبال می‌کند تا مردم به سمت کتاب و مطالعه سوق پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که چند عنوان از کتاب‌ها مربوط به زندگینامه حضرت فاطمه معصومه (س) است و ما نیز در جوار کریمه اهل بیت (ع) هستیم تاکید بیشتر ما به معرفی کتاب‌های مرتبط به بانوی آب و آیینه است.

در پایان این جلسه هر یک از کارشناسان و روسای ادارات به تبادل نظر و بحث و گفتگو و پیشنهادات خود پرداختند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار