مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان گفت: یکی از راه‌های توسعه، تحقق افتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی حرکت جوانان به سمت آموزش‌های مهارتی است.
کد خبر: ۶۳۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 23 July 2018
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان گفت: یکی از راه‌های توسعه، تحقق افتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی حرکت جوانان به سمت آموزش‌های مهارتی است.

به گزارش ایسنا، وهب مختاران در نهمین همایش استانی عفاف و حجاب استان همدان، اظهار کرد: اسلام شرایطی برای بانوان فراهم می‌کند که زن با آرامش در عرصه‌های مختلف اجتماع در تمام حوزه‌ها حضور پیدا کند که این قطعا از نقاط قوت عفت و حجاب است.

وی با بیان اینکه عفاف میوه حجاب است و عفت موجب حجاب می‌شود، افزود: وقتی در جامعه‌ای بنیان خانواده متزلزل و عفت و حیا کم شود، فساد در آن جامعه زیاد می‌شود.

مختاران ادامه داد: امروز در مقایسه با جوامع غربی وقتی بنیان خانواده را بررسی کنیم در حوزه خانواده جای تفکر وجود دارد که غربی‌ها با وجود توسعه در محور‌های مختلف فکر می‌کنند چطور تا این حد بنیان خانواده در آن‌ها ضعیف است.

وی یکی از عوامل کاهش آسیب اجتماعی را شغل و افزایش مهارت در خانواده‌ها دانست و اضافه کرد: جوانان به پشت میزنشینی عادت کرده و بیشتر دنبال کار‌های اداری‌اند، اما با توجه به فضا کسب‌وکاری که دنیا را گرفته، امروز کسب‌وکار‌هایی از طریق مهارت‌افزایی ایجاد شده که درآمد آنان با فروش نفت و گاز برابری می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان اظهار کرد: یکی از راه‌های توسعه، تحقق افتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی هدایت جوانان به سمت و سوی آموزش‌های مهارتی است که باید در سبد خانوار گنجانده شود به طوریکه اگر بخواهیم راه توسعه را در پیش گیریم راهی نداریم جز اینکه هر ایرانی یک مهارت داشته باشد و راه مهارت را در پیش گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به لطف مربیان توانمند در المپیاد ملی مهارت، جوانان همدانی مقام چهارم را کسب کردند همچنین در روز ششم مردادماه به دست ریاست جمهوری از یکی از کارآفرینان همدانی تجلیل به عمل خواهد آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار