یک کارشناس مذهبی گفت: هویت قم به دلیل حضور حضرت معصومه(س) در این شهر است و ایشان مرکز نورانیت و گسترش نورعلم در قم بوده است.
کد خبر: ۶۳۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 24 July 2018

 

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام و المسلمین غلامعباس موسوی عنوان کرد: از سوی امامان و معصومین سفارش بسیاری نسبت به زیارت، معرفت، شناخت و توسل به حضرت معصومه(س) شده است، همچنین ایشان دارای کرامات بسیاری است و هم در زمانی که در قم حضور داشتند و هم زمانی که در این شهر جسمشان آرام گرفت، مردم و علمای بزرگ کرامت‌های متعددی را از ایشان ذکر کرده‌اند.

وی در خصوص آثار و برکات حضور حضرت معصومه(س) در قم بیان کرد: حضور حضرت معصومه(س) باعث شد که قم به یک مرکز دینی و محوریتی برای مباحث علمی و معنوی تبدیل شود.

مدیر کل سابق امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه هویت قم به دلیل حضور حضرت معصومه(س) در این شهر است، عنوان کرد: ایشان مرکز نورانیت و گسترش نورعلم در قم بوده است؛ اگر حضور ایشان نبود، قم نمی‌توانست حوزه علمیه با قدمت داشته باشد و مراجع بزرگ و ارزشمندی را تربیت کند.

وی با بیان اینکه آثار و فیوضات حضرت معصومه(س) بسیار بالاست، تصریح کرد: حضرت معصومه(س) به قم عظمت و نور عطا کرد و آن را در تراز شهرهای بی‌بدیل دنیا قرار داد؛ همچنین انقلاب اسلامی ایران نیز از قم نشأت گرفت و سنگ بنای آن در حرم حضرت معصومه(س) شکل گرفت.

قم، عُش آل محمد(ص)

موسوی اظهار کرد: قم در برخی روایات به "عُش آل‌محمد(ص)" یعنی آشیانه آل محمد(ص) تعبیر شده است و این عبارت و شأن فقط برای این شهر ذکر شده است و این به جهت حضور حضرت معصومه(س) در این شهر است.

وی در خصوص برکات دهه کرامت نیز گفت: چند سالی است که از روز میلاد حضرت معصومه(س) تا روز میلاد امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است و توانسته جایگاه خوبی را در بین مردم پیدا کند و باید از بانیان این طرح و ایده قدردانی کرد.

معرفت وشناخت اهل بیت اولین ثمره دهه کرامت است

این کارشناس مذهبی افزود: در این ایام برکات وجودی خاندان اهل بیت و کرامات آن‌ها به مردم معرفی می‌شود، معرفت و شناخت اهل بیت اولین برکت دهه کرامت است و دومین ثمره این دهه، انسجام بخشی معنوی و دینی در بین مردم است.

وی سومین برکت دهه کرامت را انجام امور فرهنگی عنوان کرد و گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای انجام کارهای فرهنگی و دینی است و اعزام خدام حرم امام رضا(ع) به سراسر کشور و جهان و ذکر کرامات امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) نمونه‌ای از این امور فرهنگی است.

موسوی خاطر نشان کرد: در این ایام کارهای بسیار خوبی انجام می‌شود اما نباید از عمق بخشی به برنامه‌های دهه کرامت غافل شویم و به برنامه‌های سطحی بسنده کنیم؛ باید از برنامه‌های اجرا شده در این ایام بازخوردگیری انجام شود تا کارها اثرگذار باشد و همچنین با توجه به شرایط جامعه بروز شود تا دچار روزمرگی نشود.

وی اضافه کرد: اصل اجرای دهه کرامت و برنامه‌های آن بسیار موفق و مؤثر بوده است ولی باید به حواشی آن توجه داشته باشیم و آن‌ها را از بین ببریم تا اصل کار به فراموشی سپرده نشود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار