کارشناس نظارت و ارزیابی سازمان تبلیغات اسلامی از شبکه‌سازی مردمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 25 July 2018
کارشناس نظارت و ارزیابی سازمان تبلیغات اسلامی از شبکه‌سازی مردمی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در همدان خبر داد.

به گزارش مهر، داوود میرزایی مقدم که برای بازدید و بررسی نحوه اجرای طرح فرهنگسازی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به همدان سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی در کشور با همکاری وزارت کشور و چند دستگاه مسئول دیگر از جمله بهزیستی، شهرداری و کمیته امداد اقداماتی انجام می‌شود، گفت: بر اساس ماموریت تعریف شده در مناطق حاشیه نشین شهر‌های کشور برنامه‌های فرهنگسازی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان همدان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو فعالیت در این زمینه از سال ۹۶ کار شروع شد، گفت: از همان ابتدا شکل گیری شورای فرهنگی محلات در همدان استارت خورد.

کارشناس نظارت و ارزیابی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه راه اندازی شورای فرهنگی محلات در همدان سبب شد همدان سریع‌تر از مابقی استان‌ها برای اجرای طرح سلامت اجتماعی هماهنگ شود، گفت: در حال حاضر در استان همدان طرح سلامت اجتماعی در حال اجرا است.

در راستای فرهنگسازی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در شهر‌های کشور نظام نامه‌ای تدوین شده که اهداف و مسیر راه را مشخص کرده است
میرزایی با بیان اینکه در کشور عنوان پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی برای طرح درنظر گرفته شده است، گفت: در راستای فرهنگسازی و کنترل آسیب‌های اجتماعی در شهر‌های کشور نظام نامه‌ای تدوین شده که اهداف و مسیر راه را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی نیز برای اجرا به استان‌های کشور ابلاغ شده است، گفت: هر استان متناسب با موقعیت محله برنامه‌های ابلاغ شده را به اجرا در می‌آورد.

کارشناس نظارت و ارزیابی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در همدان با پدیده خوبی روبرو شدیم کمااینکه مدیران پایگاه‌ها بسیار توانمند هستند، گفت: همدان در مقایسه با استان‌های زنجان؛ قزوین و البرز موفق وارد عمل شده چرا که در همدان بر روی موضوع شبکه سازی و انسجام بخشی نیرو‌های محلی کار شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای فرهنگسازی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر‌های کشور ۱۰ کارگروه تعریف شده است، ادامه داد: کارگروه آمار، اشتغال، خیرین، آموزش و ورزش از جمله آن‌ها است تا با استفاده از توان این کارگروه‌ها کار پیش رود و خط مشی به اجرا در آید.

میرزایی با بیان اینکه در همدان موضوع شبکه سازی و تعامل با نیرو‌های فعال هر محله قابل توجه بود، گفت: تعیین رابط برای هر محله به صورتی انجام شده که مدیر پایگاه مدیریت مجموعه محله را عهده دار است.

وی با بیان اینکه کارگروه اشتغال این طرح در همدان بسیار فعال است، به بازدید از بخش ماماهان شهرستان فامنین اشاره کرد و گفت: در این بخش برای معتادان بهبود یافته کارگاه‌های متعددی فعال شده که همین امر سبب جلوگیری از بازگشت مجدد بهبودیافتگان به سمت مواد مخدر خواهد شد.

میرزایی به کارگروه خیرین نیز اشاره کرد و گفت: در برخی محله‌های شهر همدان با استفاده از کمک خیرین هر محله برای همان محله برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری و مهارتی برگزار شده که کلاس‌های مهارتی زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌کند.

کسب مهارت و در پی آن ایجاد اشتغال گسترش آسیب‌های اجتماعی را از بین می‌برد
وی بابیان اینکه کسب مهارت و در پی آن ایجاد اشتغال گسترش آسیب‌های اجتماعی را از بین می‌برد، گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در نتیجه وضعیت نامناسب اقتصادی است و وقتی خانواده‌ای درآمد کسب کند رفته رفته از آسیب‌های اجتماعی فاصله می‌گیرد.

کارشناس نظارت و ارزیابی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پارسال ۳ استان طرح فرهنگسازی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را آغاز کرده بودند که امسال ۷ استان دیگر نیز این طرح را به اجرا در آوردند، گفت: تا اینجای کار استان همدان برترین استان در زمینه اجرای این طرح محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار