عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه دولت مبلغ ۸۹ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در شهرستان ملایر اعتبار تخصیص داده است، گفت: بعد از گذشت دوسال فقط حدود ۷ میلیارد این اعتبار جذب شده که جای تاسف دارد.
کد خبر: ۶۳۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 28 July 2018
عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه دولت مبلغ ۸۹ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در شهرستان ملایر اعتبار تخصیص داده است، گفت: بعد از گذشت دوسال فقط حدود ۷ میلیارد این اعتبار جذب شده که جای تاسف دارد.

 به گزارش تسنیمT محمد کاظمی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اظهار داشت: اگر من امروز خودم را به عنوان داور بین مسئولان و مردم قرار دهم قطعا رای من این خواهد بود‌که ما مسئولان صلاحیت خدمت به مردمی که برای حفظ این نظام و انقلاب از همه چیز خود گذشته‌اند را نداریم.

کاظمی با بیان اینکه بروکراسی اداری ما این کشور را زمین‌گیر کرده است، گفت: این‌قدر مسئولان ما کوتاهی کرده و بانک‌ها در روند پرداخت تسهیلات سنگ‌اندازی کرده‌اند که امروز بعد از گذشت دوسال از اختصاص حدود ۹۰ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی شهرستان تنها مبلغ ۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

نماینده مردم ملایر بیان کرد: چطور است رؤسای بانک‌های ما برای پرداخت میلیارد‌ها تومان وامی که به تاراج رفته این‌قدر سختگیری نمی‌کردند، اما امروز نظام اداری ما اینقدر فشل شده که برای اشتغالی که دغدغه همه مسئولان نظام، رهبری، دولت و مردم است در یک شهرستان از ۹۰ میلیارد تسهیلات بعد از گذشت دو سال فقط مبلغ ۷ میلیارد تومان پرداخت شود.

وی با اشاره پیگیری نمایندگان برای پرداخت تسهیلات به کارآفرینان شهرک مبل حاجی آباد ملایر، گفت: در دیدار با مدیر عامل صندوق توسعه کارآفرینی دکتر نورالهی و قول مساعد ایشان برای پذیرش آورده متقاضیان به جای وثیقه مقرر شد که به هر متقاضی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شود که متأسفانه بعد از گذشت ۳ ماه هنوز یک ریال پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه ما مسئولان ابزار دولت برای اجرای سیاست‌هایش هستیم، اما اینقدر انگیزه و دلسوزی نداریم که از پشت میزهایمان بلند شویم و پرونده یک روستایی که دستش به جایی بند نیست را پیگیری و دنبال کنیم که مشکلاتش برطرف شود، گفت: دولت باید چکار کند وقتی ما مسئولان به عنوان اجرا کننده سیاست‌های دولت کاری انجام نمی‌دهیم.

‌کاظمی با اشاره به اینکه اگر در مجموعه‌ای نمی‌تواند یا نمی‌شود این تسهیلات را جذب و پرداخت کرد باید اعلام شود تا من به عنوان نماینده به وزیر کار و اقتصاد اعتراض کنم، گفت: چرا تسهیلات پرداخت نمی‌شود چرا کوتاهی می‌شود و پیگیر رفع مشکلات مردم نیستید مگر ما از این بیت المال که متعلق به همه مردم است ارتزاق نمی‌کنیم مگر معتقد به حلال و‌حرام نیستیم.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با اشاره به مسئولان دستگاه اجرایی شهرستان تصریح کرد: تا زمانیکه ازپشت میزهایمان بلند نشویم و دنبال حل مشکلات مردم نباشیم و فقط به دنبال مطرح کردن ایراد و اشکالات باشیم نتیجه و خروجی جلسات همین وضعیت نامناسب و غیرقابل قبول اشتغال در شهرستان است.

کاظمی خواستار برگزاری جلسات اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان با حضور متقاضیان، بانک‌ها و معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار و دستگاه‌های اجرای ذی‌ربط به صورت هر دو هفته یکبار و رفع موانع و مشکلات پیش روی متقاضیان تسهیلات اشتغال شد.

وی باتاکید بر تلاش و اهتمام جدی همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای جذب تسهیلات اشتغال و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان اظهار داشت: اگر کاری در شهرستان امکان پذیر نیست به نمایندگان اعلام شود که از استان و تهران پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه ما مسئولان خدمت‌گذاری بی‌منت به مردم است، گفت: معتقدم مسئولی که انگیزه و دلسوزی خدمت و رفع مشکلات مردم را نداشته صلاحیت مسئولیت و خدمت به مردمی که همه چیزشان را برای حفظ این نظام از دست داده‌اند را ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار