کد خبر: ۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۵ 21 February 2015
خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان  اندر حکایت تحقق اقتصاد مقاومتی در البرز، بروکراسی اداری انگیزه سرمایه گذار را منجمد می کن'د به بررسی تحقق اقتصاد مقاومتی در استان البرز پرداخت.
بروکراسی اداری انگیزه سرمایه گذار را منجمد می کند
در این گزارش آمده است: جذب سرمایه گذار برای توسعه اقتصادی اهمیت زیادی دارد ولی با گذشت 11 ماه از سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی است، همچنان انگیزه سرمایه گذران البرزی در پیچ و خم بروکراسی اداری منجمد می شود. 
در چشم بر هم زدنی یازده ماه از سال 93 گذشت، یک ماه دیگر پرونده سالی که مزین به نام «اقتصاد مقاومتی» بسته می شود. و سوالی که ذهن بسیاری را به خود مشغول می دارد این است که دولتمردان و نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان البرز چه کرده اند؟
نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این پرسش که با گذشت یازده ماه از سال اقتصاد مقاومتی چه ساز و کار اجرایی برای جذب سرمایه گذار در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در استان داشته اید؟ اظهار داشتند: موضوع انتقال صنایع مپنا از استان البرز به دیگر استان های کشور یکی از مهمترین موضوعاتی بود که نمایندگان پیگیری کردند و با توجه به اینکه اکنون 5 هزار نفر در این صنایع مشغول بکار هستند، با پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس از انتقال آن جلوگیری شد و این اقدام کاری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.
شهرک دارویی برکت یکی از ظرفیت های بزرگ در کشور است
محمد جواد کولیوند از شهرک دارویی برکت استان البرز نیز به عنوان یکی از ظرفیت های بزرگ در کشور نام برد و خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید تحریم ها این ظرفیت مناسب را باید حفظ و تقویت کرد. چرا که معتقدیم در این شرایط حساس کشور برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید از صنایع دفاع کرد.
وی در ادامه تاکید کرد: احداث شهرک دارو سازی برکت سال گذشته در زمینی به مساحت 176 هکتار شهرستان ساوجبلاغ استان البرز آغاز شد و قرار است بیش از 40 شرکت داروسازی کشور در آن مستقر شود در این صورت اشتغال مستقیم نیز ایجاد می شود.
اکبریان در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه تدبیری برای رهایی از بحران کم آبی در استان اندیشیده شده است از بحران کم آبی به علت کاهش بارش ها به عنوان یکی از مشکلات جدی در بحث اقتصاد و کشاورزی کشور و استان البرز یاد کرد و اذعان داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی منوط به برطرف شدن بسیاری از مشکلات در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت است در این صورت است که چرخ تولیدات داخلی می تواند هر روز تندتر از دیروز بچرخد به همین منظور باید در این زمینه توجه جدی دراین زمینه صورت گیرد.
سوالتان را از استاندار بپرسید
عزیز اکبریان هم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه باید به کمک مسئولان و مردم زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم، ادامه داد: البرز دارای ظرفیت های قابل توجهی است و باید پنجره سرمایه گذاری را در این استان به روی صاحبان سرمایه گشود، اتاق های تعاون، صنعت، بازرگانی ازعناصر سرمایه گذاری محسوب می شوند که باید مورد توجه قرار گیرند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مواجه با این سوال که صاحبان سرمایه اگر با بسترهای مناسب مواجه شوند، ورود پیدا می کنند در این زمینه طی کردن بروکراسی اداری برخی از آنان را دلسرد می کند چه تدبیری اندیشیده اید؟ گفت: چرخه اداری را برای فعالیت آنان باید تسهیل کرد.
عزیز اکبریان در پایان در پاسخ به این پرسش که در تحقق اجرای اقتصاد مقاومتی در استان البرز، در بسیاری از موارد حرف، دعوت و تذکر شنیده ایم و چرا کار عملی به طور گسترده صورت نپذیرفته است، گفت: دولت لایحه خروج از رکود را به مجلس ارائه کرده و مجلس نیز این لایحه را تصویب کرده است مابقی اقدامات به عهده دولت است، در نشست استاندار البرز سوالتان را بپرسید.
نامگذاری سالهای اخیر توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون موضوعات اقتصادی، ریشه در تحولات اقتصادی درون کشور و تحولات در عرصه بین المللی دارد، حال این نکته در ذهن مجسم می شود که با توجه به وجود سند بالادستی اقتصاد مقاومتی و رونمایی دولت از این سند باز شاهد ورود حجم بالایی از کالاهای غیرضروری وارداتی به کشور هستیم که تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد و در راستای حمایت از تولیدات داخلی نیست، ارجح بودن نگاه سلیقه ای بر نگاه کارشناسی توسط مدیران ارشد باعث روی زمین مانده بسیاری از مطالبات مردم شده است و در این میان چرخ اجرای اقتصاد مقاومتی در استانی مانند البرز که در زمینه صنعت، معدن، کشاورزی حرفی برای گفتن دارد کُند می چرخد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار