نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه تحمل بسیاری از مشکلات برای مردم آسان نیست، گفت: انتظار است که مدیران با حرکت های جهادی خود جامعه را دلگرم کنند.
کد خبر: ۶۳۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 03 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه ایران اسلامی با صبر و مقاومت به یکی از قدرت های بزرگ تبدیل خواهد شد، افزود: مردم و حکومت در این میان وظایفی دارند ، دولتمردان هم باید به وظایف خود عمل کنند ، رئیس محترم جمهوری گفتند مدیران کشور باید دو یا سه برابر قبل کار و فعالیت داشته باشند، این را باید خیلی جدی بگیریم.
امام جمعه شیراز اظهار داشت: مدیران قوی، جسور و جهادی باید به میدان بیایند، تحمل خیلی از مشکلات برای مردم آسان نیست ، مردم این فشارها را به سختی تحمل می کنند اما برای رسیدن به ارزش بالاتر ایستاده اند، مدیران باید این موضوع را درک کنند.
وی ادامه داد: باید از مدیران حرکت هایی دیده شود که مردم دلگرم شوند، مردم ببینند که مشکلاتشان توسط دولت دنبال می شود، منظور ما از دولت هر سه قوه است، مجلس و قوه قضاییه هم باید حرکت کنند، مردم باید این حرکت ها را ببینند، نمی شود همه بار مشکلات را روی دوش مردم گذاشت.
آیت الله دژکام اظهار داشت: یکی از مباحثی که مدیران باید به آن بپردازند مبارزه با فساد است، همه از موضوع فراگیری فساد گله مند هستند، گاه یک مدیر کار زشتی می کند که دشمن هم آن را انجام نداده است ، این ها نفوذی دشمن هستند.
وی ادامه داد: مبارزه با فساد باید از نهادهای بازرسی و حفاظت شروع شود ، این نهادها باید برخورد قاطع کنند ، نمی شود که فساد باشد و پیشگیری از فساد نشود ، اگر از فساد پیشگیری شود تاثیرش بیشتر از برخورد با فساد است .
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: نباید بنشینیم کار که از کار گذشت بخواهیم با فساد برخورد کنیم ، قبل از آن که فساد فراگیر شود باید با آن برخورد شود.
آیت الله دژکام با اشاره به مشکلاتی که در برخی از شهرداری ها است گفت : برای صدور یک پروانه ساخت در یک شهرداری در همین استان فارس باید به 75 مکان مراجعه شود، این ظلم است ، همین مسائل زمینه ساز بروز خلاف است، خیلی سریع با این مسایل برخورد شود ، مردم باید تغییر را در این مسایل ببینند.
وی همچنین با بیان اینکه توقع این است که در تیم اقتصادی دولت تغییر و هماهنگی باشد گفت: ضعف مدیریت داخلی و برنامه ریزی دشمن با هم برای مردم مشکل ایجاد می کند، چرا ارز دولتی در جایی مصرف شود که لزومی ندارد، مردم باید صداقت را در کار مدیران ببینند.
امام جمعه شیراز گفت: ما می خواهیم کشور پیشرفت کن ، در این راستا، مدیران باید واقعیت ها را با مردم در میان بگذارند، مردم به مدیران اعتماد دارند اگر آنها ببینند که صبر کردن وضعشان را بهتر می کند صبر خواهند کرد .
وی با اشاره به ملاقات های مردمی خود اظهار داشت: تحلیلی که در عمده مراجعات مردم داشته و به استاندار فارس نیز ارائه کرده ام این است که 43 اداره و ارگان هستند که مردم در آن مشکلاتی دارند و هفت اداره مشکلاتی در صدر دارند، مدیرانی که در این ادارات هستند باید پاسخگوی مشکلات مردم باشند.
آیت الله دژکام گفت: این هفت اداره و ارگان باید بهتر و بیشتر مسائل مردم را حل کنند ، بعضی تصمیمات در خارج از استان گرفته می شود، این هم باید تسهیل شود ، من توقع دارم از مسئولان تا مسایل و مشکلات را حل کنند ، چرا مردم اینقدر گرفتارباشند و یک مدیر به میزش تکیه بزند و هیچ حرکتی نکند.
امام جمعه شیراز با اشاره به برخی تجمعات در روزهای گذشته گفت: همه مردم از شاه و پدرش متنفر بودند ، حالا عده ای راه افتاده اند دنبال این ها.
وی خطاب به وابستگان به رژیم طاغوت گفت: بدبخت پول قرض می گیری از عربستان، خیال می کنی مردم نمی فهمند، من به واسطه شناختی که از مردم و مومنان دارم امروز اعلام می کنم به همه کسانی که به این کشور چشم طمع دارند می گویم که ملت سرافرازانه متکی به خود است و عزت و عظمت ایران را رقم خواهد زد .
وی افزود: گذشته را چراغ راه آینده بدانیم ، این همه اقوام مختلف آمده و رفته اند ، آیا هدایت الهی به سمت آنها نبود ، هر کس سخن پیامبران را شنید و پیروی کرد حالش در عالم دیگر خوب است و هر کس نشنید و معصیت کرد در عذاب است .
امام جمعه شیراز اضافه کرد: مشکلات همیشگی بشر متعلق به دیروز و امروز نیست ، اما همیشه ما را وادار می کنند سر اینکه به هم بزنید تا مشکل حل بشود ، ما ببینیم بقیه مردم جهان چه کرده اند ما هم همین راه برویم ، در مقابل ظلم دنیا دو کار کرده است .
وی ادامه داد: یک مسیر این است که مردم بیایند و کشور را آباد کنند و مشکلات را حل نمایند ، مثل ژاپن و آلمان ، 220 هزار ژاپنی در جنگ جزغاله شدند ، این برای ما یک درس است ، اگر بخواهیم کشور رابسازیم میتوانیم ، آلمان که در جنگ شکست خورد و ژاپن که در جنگ شکست خورد امروز کجاست ، آنها چه کردند که بعد از شکست به اینجا رسیدند .چین چگونه به توسعه دست یافت ، آنها تصمیم گرفتند کشورشان را عزتمند کنند .
امام جمعه شیراز افزود: مسیر دیگر این است که انتظار بکشیم قدرتمندان بیایند کشور را درست کنند، مثل افغانستان که چشم انتظار بودند آمریکا در آنجا پایگاه بزند و کشورشان درست شود، آیا افغانستان با حضور آمریکا آباد شد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار