مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: تخلیه روستاها در کشور نشان‌دهنده شکست سرمایه‌گذاری‌های کلان در روستاها بوده و این خود شاهدی بر ناکارآمد بودن الگوها و طرح‌های گرفته‌شده از سیستم غربی در کشور است.
کد خبر: ۶۳۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۷ 04 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، عظیم ابراهیم‌پور یکی از سخنران‌های پیش از خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته قم با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری برای محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی اظهار داشت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری به دستگاه‌های مختلف، باید تیم‌هایی از ارگان‌های مختلف ازجمله سپاه به این مناطق اعزام‌شده و برنامه توسعه مناطق محروم را اجرا کنند.

وی با انتقاد از سودهای 18 درصد وام‌های بانکی افزود: نظام بانکداری که تنها از سرمایه‌داران حمایت می‌کند نه‌تنها مشکلات اقشار آسیب‌پذیر را حل نمی‌کند و همچنین نمی‌تواند مشکل اشتغال را برای روستاییان حل کند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی اجرای الگوهای غربی را مناسب روستاهای ایران ندانست و تأکید کرد: تخلیه روستاها در کشور نشان‌دهنده شکست سرمایه‌گذاری‌های کلان در روستاها بوده و این خود شاهدی بر ناکارآمدبودن الگوها و طرح‌های گرفته‌شده از سیستم غربی در کشور است.

وی عملکرد نیروهای جهادی در کشور را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: تنها راه‌حل رفع مشکل روستاییان اجرای درست سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری بوده تا مردم بدون وابستگی به دولت وارد چرخه تولید، توزیع و مصرف‌ شده و این سیاست ابلاغی‌به وام‌های کلان نیز نیاز نداشته و به‌راحتی مشکلات مردم را رفع می‌کند.

ابراهیم پور خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکلات روستاها اشتغال، مدیریت آب، درمان و نظام آموزشی است که باید با تغییر مدیریت و اجرای برنامه‌های راهبردی مانند تبدیل مدارس به مدارس اشتغال و کارآفرینی به‌سمت خودکفایی و ثبات اقتصادی در روستاها حرکت کنیم.

وی با تأکید دوباره بر موفقیت‌آمیز بودن سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری در روستاها، بیان کرد: به‌کارگیری این سیاست‌ها در سیستم نظامی کشور و رسیدن به موفقیت‌های چشم‌گیر باید الگویی برای همه مدیران در همه حوزه‌ها بوده و همچنین باید باور کنیم مدل غربی در ایران نمی‌تواند کار‌ایی داشته و حل مشکلات کشور نیازمند یک نهضت عملی و علمی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است.

سپس محمد حیدری به‌مناسبت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در قم پرداخت و اظهار داشت: جهاد دانشگاهی استان قم ده‌ها پروژه مطالعاتی بر اساس نیاز روز جامعه و جوانان در دست انجام دارد.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از دغدغه‌های جهاد دانشگاهی دانست و افزود: تأسیس مرکز مطالعات با موضوع آسیب‌های اجتماعی، برگزاری نخستین جشنواره ملی مهدویت، تأسیس مرکز پژوهشی تخصصی از راه دور در حوزه پزشکی و همچنین تأسیس مرکز درمان ناباروری با رتبه 10 کشوری از مهم‌ترین اقدامات جهاد دانشگاهی در قم است.‌

وی امکان انتخاب جنسیت و جلوگیری از تولد فرزند معلول را ازجمله خدمات این مرکز عنوان کرد و گفت: برای خدمات‌دهی مناسب جهاد دانشگاهی به دنبال تأسیس مرکز تخصصی درمان در منزل و همچنین تأسیس مرکز مشاوره خانواده در استان است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار