یک شهروند شیرازی دیگر با تاکید بر اهمیت افزایش کارایی بوستان‌های سطح منطقه 5 ابراز می‌کند: افزایش کارآمد بودن بوستان‌های واقع در محلات شهر، امکانات تفریحی مطلوبی برای ساکنان منطقه به شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۴۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 07 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:بلوار رحمت شیراز از شریان‌های اصلی شهر به شمار می‌رود که علاوه بر گنجاندن گسترده جمعیت شهری در خود، محلی برای اتصال به شهرک صنعتی و مراکز مهم شهر نیز هست. خبرنگار ما به سراغ ساکنان این منطقه رفته است تا درخواست‌های خود از شهرداری را با خبرگزاری فارس در میان بگذارند.

افزایش فضاهای فرهنگی در منطقه

علی کرامتی با اشاره به اهمیت برخورداری از خدمات فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان اظهار می‌کند: منطقه 5 از گستردگی فراوان برخوردار است و در بلوار رحمت خیابان‌های فرعی عدیده‌ای وجود دارد که جمعیت آنها نیاز به خدمات فرهنگی محله‌ای دارند.

وی که در خیابان قائم سکونت دارد، ادامه می‌دهد: ارائه خدمات فرهنگی و مطلوب بویژه در فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌تواند تاثیر خوبی در ارتقاء سطح فرهنگی این منطقه از شیراز داشته باشد.

این شهروند اضافه می‌کند: رسیدگی به پارک‌های محله‌ای نیز از اقدامات موثری است که در این قسمت از شهر که جمعیت زیادی دارد، از رفتن آنها برای تفریح به سایر پارک‌های نواحی دیگر شهر و ایجاد ترافیک جلوگیری می‌کند.

 

 

اصلاح پیاده‌راه خیابان استعجاب

نسرین آریان‌دوست که ساکن خیابان استعجاب در بلوار رحمت است از وضعیت پیاده‌روی سمت راست این خیابان گله می‌کند و می‌گوید: موقعیت پیاده‌رو با مسیر تردد خودروها در وضعیت ناهمسانی قرار دارد.

وی ادامه می‌دهد: در این قسمت برای خودروهایی که می‌خواهند در کنار خیابان پارک کنند مشکل ایجاد می‌شود و به دلیل تفاوت در سطح ارتفاع، کف ماشین در زمان توقف به آسفالتی که سطح بالاتری دارد گیر می‌کند.

آریان‌دوست نور بلوار را نیز نیازمند افزایش می‌داند و بیان می‌کند: در وسط این خیابان بلواری است که فضای سبز خوبی دارد اما شب‌ها بسیار تاریک است.

افزایش کارایی و تقویت بوستان‌ها

یک شهروند شیرازی دیگر با تاکید بر اهمیت افزایش کارایی بوستان‌های سطح منطقه 5 ابراز می‌کند: افزایش کارآمد بودن بوستان‌های واقع در محلات شهر، امکانات تفریحی مطلوبی برای ساکنان منطقه به شمار می‌رود.

حمید جوانمردی می‌افزاید: ایجاد مبلمان شهری کافی در پیاده‌راه‌های منطقه و پارک‌های حاشیه خیابان رفاه، نیاز سالمندان منطقه را تامین می‌کند و فرصت مناسبی برای استراحت آنها در مسیر ایجاد می‌شود.

وی در ادامه بیان می‌کند: ترمیم سرویس‌های بهداشتی، کاشت گل و گیاه و ... نیز از مطالبات ساکنان این منطقه است که امیدواریم از این طریق توانسته باشیم به اطلاع مسئوولان و شهردار منطقه برسانیم.

 

در منطقه 5 چه خبر است

شهردار جدید منطقه 5 شیراز با اشاره به مطالبات شهروندان این منطقه برای افزایش تعاملات اجتماعی در فضاهای شهری به خبرنگار فارس می‌گوید: از استقبال پرشور شهروندان از پخش زنده مسابقات فوتبال تیم ملی ایران در بوستان مادر در این منطقه مشخص است که شهروندان در تمام مناطق شهری به افزایش فضاهای تعاملی نیاز دارند.

مسعود طهماسبی ادامه می‌دهد: شهروندان نیاز به شادی و بروز هیجانات جمعی دارند و شهرداری منطقه 5 به این مهم توجه کافی دارد و یکی از اولویت‌های خود را افزایش نشاط اجتماعی در منطقه قرار داده است.

وی با تاکید بر اقداماتی که در حوزه معابر در این منطقه در حال اجراست، اعلام می‌کند: در حال حاضر پیاده‌راه‌سازی خیابان قائم در حال انجام است و تعریض فاز اول پارک حاشیه‌ای این قسمت از منطقه نیز به انجام رسیده است.

این مقام مسوول عملیات آسفالت کندروی این قسمت از بلوار رحمت را نیز مطلوب می‌داند و اظهار می‌کند: علاوه بر این سنگ‌فرش شدن این بخش نیز مورد توجه قرار دارد و یک مسیر دوچرخه سواری در این پارک حاشیه‌ای نیز تعبیه شده است.

طهماسبی ادامه می‌دهد: اگر سقف بودجه اجازه بدهد پس از اتمام مناطقی که در مقابل بلوار رحمت قرار دارند به پیاده‌راه‌سازی و اصلاح پیاده‌روهایی همچون خیابان استعجاب نیز خواهیم پرداخت، اما در حال حاضر اولویت با مناطقی است که در بلوار اصلی قرار دارند.

شهردار این منطقه با اشاره به بهسازی و سامان‌دهی بوستان‌های سطح منطقه 5 عنوان می‌کند: بوستان‌های حاشیه بولوار رحمت و سطح منطقه در حوزه روشنایی، مبلمان شهری متناسب، کف‌سازی استاندارد، فضای سبز متناسب با گونه‌های گیاهی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه بهسازی می‌شوند.

طهماسبی می‌افزاید: عملیات بهسازی بلوارهای رحمت، پیوند، گفتار و تندگویان آغاز شده و بهسازی بوستان شهدا و هاشمی به زودی انجام می‌شود.

وی تاکید می‌کند: عملیات بهسازی بوستان‌های سطح این منطقه با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 900 میلیون ریال در حال انجام است و ترمیم سرویس‌های بهداشتی، موزاییک فرش، خاکبرداری، خاکریزی، کاشت گیاهان پوششی، گل‌های فصلی و درختان از جمله فعالیت‌های انجام شده در این منطقه از شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار