نخستین همایش ملی «گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پاک» 31 اردیبهشت 94 با حضور پروفسور کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران در دانشگاه بوعلی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷ 21 February 2015

نخستین همایش ملی «گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پاک» 31 اردیبهشت 94 با حضور پروفسور کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران در دانشگاه بوعلی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش ملی «گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پاک»  در گفت‌وگو بافارس اظهار کرد: نخستین همایش ملی «گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پاک» 31 اردیبهشت 94 در دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

حمیدرضا سمواتی گفت: این همایش توسط شرکت سپیدار طبیعت الوند، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان و با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: سخنران ویژه همایش پروفسور پرویز کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران و استاد دانشگاه تهران است.

وی با بیان اینکه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد، گفت: ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش هنوز ادامه دارد.

سمواتی مهلت ارسال مقاله را تا 15 اردیبهشت ماه سال 94 دانست و بیان کرد: اعلام نتایج داوری اصل مقاله نیز 18 اردیبهشت خواهد بود.

وی محورهای همایش را شامل «گردشگری و محیط زیست»، «گردشگری و جغرافیا»، «گردشگری و اکوتوریسم»، «گردشگری و اکوسیستم‌های آبی و تالابی»، «گردشگری در مناطق حفاظت شده، پارک‌های ملی و جنگلی» و «گردشگری و آمایش سرزمین» دانست.

دبیر اجرایی همایش ملی «گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پاک» با بیان اینکه «گردشگری در سواحل»، «گردشگری و توسعه پایدار»، «گردشگری شهری و روستایی»، «استراتژی‌های هدفمند کردن مدیریت گردشگری» و «گردشگری فرهنگی و مذهبی» از دیگر بخش‌های این همایش است، افزود: «گردشگری و موزه‌ها»، «گردشگری و ژئوتوریسم»، «گردشگری الکترونیک»، «گردشگری و اقتصاد»، «گردشگری و امنیت» نیز از محورهای اصلی این همایش است.

وی اظهار کرد: «گردشگری و جهانی شدن»، «گردشگری و زنان»، «گردشگری و معماری»، «گردشگری روستایی عشایری»، «تغییرات آب و هوایی و گردشگری»، «نقش صنعت در اداره رشد حمل و نقل و گردشگری» و «گردشگری و موسیقی‌های محلی» نیز از جمله محورهای کاربردی این همایش در نظر گرفته شده است.

سمواتی افزود: «گردشگری ادبی»، «گردشگری ورزشی»، «جایگاه گردشگری و جغرافیا در آمایش سرزمین»، «مخاطرات محیطی و کاهش آسیب‌پذیری» و موضوعات مرتبط با گردشگری، جغرافیا و محیط زیست نیز از دیگر محورهای این همایش خواهد بود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار