رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم خبر داد:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، از برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، حرفه کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه معماران تجربی با حضور دو هزار و ۶۵۱ نفر در قم خبر داد.
کد خبر: ۶۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵ 22 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، سعید خان احمدلو، اظهار داشت: در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، شهرسازی، برق، نقشه‌برداری و ترافیک، همزمان با سراسر کشور در روزهای پنج‌شنبه و جمعه یکم و دوم مردادماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون اظهار داشت: در مجموع دو هزار و ۶۵۱ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد دو هزار و ۵۵۱ نفر در مقطع کارشناسی، ۷۰ نفر در مقطع کاردانی و ۳۰ نفر نیز از معماران تجربی هستند.

خان احمدلو گفت: در رشته عمران دو آزمون محاسبه و نظارت برگزار می‌شود و نحوه برگزاری آزمون در رشته معماری نیز به صورت تستی و تشریحی است و علاوه بر آن در رشته‌های عمران و معماری آزمون اجرا نیز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم افزود: برای قبول شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، پروانه اشتغال به کار صادر می‌شود و این افراد می‌توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: آزمون اجرا و نظارت در رشته‌های عمران و معماری و آزمون رشته‌های نقشه برداری، شهرسازی، ترافیک و آزمون حرفه کاردان‌های فنی ساختمان در رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق و نقشه برداری در دو نوبت صبح و عصر در روز پنج شنبه یکم مردادماه برگزار می‌شود.

خان احمدلو افزود: آزمون طراحی معماری و محاسبات عمران و آزمون رشته‌های تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی و همچنین آزمون معماران تجربی استان قم صبح روز جمعه دوم مرداد ماه همزمان با سراسر کشور در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، گفت: داوطلبان شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان می‌توانند کارت ورود به جلسه را با مراجعه به سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان به نشانی اینترنتی www.inbr.ir دریافت کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار