شهردار قم:
شهردار قم با بیان اینکه قم پایتخت جهان تشیع و شهری بین المللی است گفت: ایجاد زیرساخت های لازم و حل معضلات این شهر نیازمند عزمی ملی است.
کد خبر: ۶۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۹ 22 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائیان نژاد در جلسه پیگیری مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم، در سخنانی؛ بافت فرسوده گسترده شهری، خطر ریزگردها و مشکلات زیست محیطی، سکونتگاه های غیر رسمی و پایین بودن سرانه فضای سبز را از مهم ترین معضلات پیش روی شهر قم عنوان کرد.

وی با تاکید بر افزایش میزان بودجه در نظر گرفته شده توسط دفتر مقام معظم رهبری در رابطه با ساماندهی بافت فرسوده شهر گفت: کیفیت زندگی در این مناطق بسیار نازل است و مدیریت شهری در صدد است تا با حمایت های دفتر معظم له و با همکاری نهادهای استانی این معضل بزرگ شهری را مرتفع سازد.

شهردار قم در ادامه مشکل ورودی های شهر و همچنین مسائل زیست محیطی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: اگر به این موضوع توجه کافی مبذول نگردد ریزگردها تا چند سال آینده مشکلات شدیدی را برای شهر قم به وجود می آورد.

سقائیان نژاد افزایش سرانه فضای سبز را از دیگر موضوعات مهم در شهر قم عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه سرانه فضای سبز شهر قم نسبت به استاندارها بسیار پایین است، ایجاد کمربند سبز شهر را باید در اولویت امور شهری قرار دهیم.

وی در ادامه ایمنی بوستان های شهری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: یکی دیگراز مسائلی که باعث بروز حوادث ناگوار در یکی، دو سال اخیر شده است پایین بودن سطح ایمنی بوستان های سطح شهر است که در صدد هستیم با تمهیدات و بودجه کافی هر چه سریع تر برای ایمن سازی کامل بوستان های سطح شهر اقدام کنیم.

شهردار قم در ادامه با بیان اینکه ایستگاه های آتش نشانی که مصوب سفر رهبر فرزانه انقلاب بود، کامل شده است، تصریح کرد: بنای هر 10 ایستگاه کامل است و 3 ایستگاه به بهره برداری رسیده و پرسنل مورد نیاز برای فعالیت در این ایستگاه ها را هم جذب کرده ایم و فقط با مشکل نبود تجهیزات مواجه هستیم که امیدواریم با بودجه ای که از سوی منابع سفر معظم له اختصاص داده می شود این مشکل هم مرتفع شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار