رییس موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) تبریز گفت: این موسسه توانست در سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بین 269 موسسه در سطح اول رتبه بندی قرار گیرد.
کد خبر: ۶۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 22 July 2015

محمدرضا میلانی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در سطح یک این رده بندی تعداد 47 موسسه، در سطح دو تعداد 78 موسسه، در سطح سه نیز تعداد 81 موسسه و در سطح چهار هم تعداد 51 موسسه انتخاب و رده بندی شده اند که 12 موسسه نیز امتیاز لازم برای رده بندی را دریافت نکردند.

وی با بیان اینکه این سطح بندی هر شش ماه یکبار ارزیابی دوباره خواهد شد، ادامه داد : در رتبه بندی موسسات بر اساس شش عامل آموزش، فضای کاربردی، امکانات دانشجویی و فرهنگی و تشکیلات آموزشی و 23 شاخص ارزیابی می شوند.

میلانی گفت: بر اساس این رتبه بندی موسسات در سطح یک با کسب بیش از 50 امتیاز محدودیت توسعه نخواهند داشت، موسساتی که بین 40 تا 50 امتیاز دریافت کرده اند در سطح دو محدودیت توسعه بر آنان اعمال، موسسات سطح سه محدودیت توسعه و کاهش فعالیت و موسسات سطح چهار علاوه بر محدودیت توسعه و کاهش فعالیت در صورت ادامه این روند با تعطیلی مواجه خواهند شد.

وی همچنین اظهار کرد : این موسسه در سال 1375 با مجوز شورای عالی فرهنگی با پذیرش 16 نفر دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون شش هزار نفر از این موسسه فارغ التحصیل شده است.

رییس موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) تبریز گفت: در حال حاضر دو هزار و 100 دانشجو در مقطع کارشناسی و 140 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در 36 رشته مقطع در سه دانشکده فنی، علوم انسانی و هنر مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: 45 نفر عضو هیات علمی تمام وقت در این دانشگاه تدریس می کنند که 25 نفر آنها در داخل و خارج از کشور توسط این موسسه در مقطع دکتری بورسیه تحصیلی گرفته و حمایت شده اند.

میلانی ادامه داد : این موسسه با برگزاری رشته های کارشناسی بازیگری و کاردانی و کارشناسی ارشد ارتباط تصویری و کارگردانی در منطقه شمالغرب کشور توانسته است حرف نخست را بزند.

وی خاطرنشان کرد : این موسسه به دنبال کسب مجوز برای ایجاد سه رشته جدید دانشگاهی است که سال گذشته برنامه و طرح درسی آن در وزارت علوم به تصویب رسیده و همچنین در سال تحصیلی جدید رشته های مهندسی معماری، کارشناسی چند رسانه ایی و ارشد حسابداری پذیرش دانشجو انجام خواهد شد.

رییس موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) تبریز گفت: 70 درصد اعتبارات این موسسه هزینه مستقیم آموزش می شود این در حالی است که اگر اساتید تمام وقت نداشتیم و از اساتید حق التدریسی استفاده می کردیم این رقم به 25 درصد کاهش می یافت.

وی اظهار کرد : نسبت سرانه دانشجو به استاد این موسسه چهل به یک است که طبق نرم طبیعی وزارت علوم می باشد و ما در تمامی زمینه ها سعی کرده ایم بر اساس استاندارد ها و شاخص های تعریف شده حرکت کنیم.

میلانی افزود : این موسسه در زمینه توانمندسازی علمی، دینی و معرفتی و مهارت های زندگی دانشجویان اقدامات ارزنده ایی انجام داده و همچنین برای دانشجویان تازه ورود طرح سنجش سلامت را اجرا می کند.

وی همچنین در خصوص زمین خریداری شده این موسسه در سال 81 گفت : این زمین در تقاطع اتوبان سهند و اتوبان شمالی تبریز به مساحت 70 هکتار از اداره کل راه و شهرسازی خریداری شده که متاسفانه پس از مدتی با 250 نفر معارض روبرو شدیم.

رییس موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) تبریز گفت: به دلیل اینکه این زمین به صورت پرداخت اقساطی خریداری شده تا کنون به نام این موسسه سندی صادر نشده و برای پیگیری موضوع و شکایت حقوقی به دادگاه باید اداره کل راه و شهرسازی اقدام کند که تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار