دلال آلمانی آشنا آوردی که بازیکن‌های خارجی تیم را هوایی کند و رم‌شان بدهد. با این گرانی دلار سه بازیکن خارجی جذب کرده‌ای که دو تای آنها هافبک هستند.
کد خبر: ۶۴۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱ 26 August 2018

 هومن جعفری در فرهيختگان نوشت:

۱ وقتی استاد شفر، مشغول افاضه کلام بود و می‌فرمود که «تا وقتی مهاجم نداشته باشیم، وضع همین است»، شما کجا بودید؟ اگر می‌شنیدید که حضرت استاد چنین سخنی گفته واکنش‌تان چه بود؟ یادش نمی‌انداختید که برادر! شما این فصل خودت یار گرفتی. دلال آلمانی آشنا آوردی که بازیکن‌های خارجی تیم را هوایی کند و رم‌شان بدهد. با این گرانی دلار سه بازیکن خارجی جذب کرده‌ای که دو تای آنها هافبک هستند. بعد دنبال مهاجم می‌گردی؟ گرو را نداری؟ تبریزی را نداری؟ برای همین دو تا قد خون‌بهای یک پادشاه خرج روی دست باشگاه نگذاشته‌ای؟ برای آوردن آن نیومایر خسته و شکم سیر که ‌10 دقیقه آخر بازی می‌آید داخل زمین و برای حفظ سلامتی خود کمی نرمش می‌کند، چقدر هزینه روی دست باشگاه گذاشتی؟ همان پولی که می‌خواستی سر پیری به‌عنوان سهم سفره انقلاب بگذاری سر سفره نیومایر را خرج نمی‌کردی تا دستت برای آوردن مهاجم خارجی باز باشد. این پول را می‌گذاشتی روی پول گرو و یک تیام دیگر می‌آوردی. آن رفیق نقل و انتقالاتی شما در آلمان مهاجم دیگری در کیسه‌اش نمانده بود که به استقلال بیندازد؟

۲ قصه نقل‌و‌انتقالات استقلال سال قبل کم حاشیه نداشت. هنوز سوالاتی که پیرامون جذب بویان در ذهن‌ها مانده، پاسخ داده نشده است. چرا استقلال- بخوانید شفر- بویان را جذب کرد؟ دلیلش چه بود؟ حالا چرا نیومایر را جذب کرده؟ یک بازیکن تنبل و کند که یک ماه است با استقلال تمرین می‌کند اما بیشتر از 10 دقیقه نمی‌تواند بازی کند. گل نمی‌سازد و پاس گل هم نمی‌دهد. گرو چگونه به استقلال آمده؟ اگر مورد تایید آقای شفر است پس چرا حضرت استاد از کمبود مهاجم گله دارند؟ اگر مورد تایید نیست پس چرا جذب شده؟ خرید دیگر استقلال آقای طارق حمام است که اصلا شباهتی به سلیقه آقای شفر ندارد چراکه هم خوب می‌دود و هم خوب می‌جنگد! چیزی که با خریدهای قبلی یا فعلی آقای شفر همخوانی ندارد! نکند طارق را خود استقلالی‌ها جذب کردند؟ منهای تیام – که آن را هم مدیر برنامه‌های آلمانی و رفیق آقای شفر هوایی کرد – بقیه خریدهای مربی آلمانی سودده نبوده‌اند و می‌شود از آنها گذشت. استاد حالا هوس مهاجم دگر کرده؟ نکند آقای هرمان آلمانی دوباره دستش به یک مهاجم تاریخ مصرف گذشته‌ای چیزی رسیده؟ یکی که مثل آقای نیومایر در جوانی نقش تیردروازه تمرینی در تمرینات یک تیم بزرگ مثل منچستریونایتد را برعهده داشته! ببینیم این بار قرار است استقلال دست به خرید چه بازیکنی بزند؟

۳ شفر مربی بسیار خوبی است اما گیر مدیران بسیار بدی افتاد. مدیران ایرانی مقابل مربی خارجی به این دلیل مرعوبند که به اندازه آنها از فوتبال سردر نمی‌آورند و همین قضیه سبب می‌شود که مقابل آنها قافیه را ببازند. همین می‌شود که دستمزد شفر یک‌باره چند صد هزار دلار از قیمت معقول بالاتر می‌رود و تیام و جباروف که داشتند معقول نان و دلارشان را می‌خوردند یک‌باره قیمت‌شان چندبرابر می‌شود! سوال اینجاست که آیا شفر انتظار خرید مهاجم دیگری را دارد؟ و آیا مهاجم بعدی هم قرار است مثل نیومایر 10 دقیقه بیاید داخل زمین و برای حفظ سلامتی بدود؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار