مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم جشن‌های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در ۳۰ بقعه استان کرمانشاه و ۱۰ بقعه شاخص برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 28 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام آیت عباسیان ، با اشاره به اهمیت عید غدیر اظهار داشت: عید غدیرخم بزرگترین عید شیعیان است و اوقاف برنامه‌های مختلفی را در راستای ایجاد نشاط، غدیرشناسی، امام شناسی و ولایت فقیه برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشن‌های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در روز عید غدیرخم، گفت: از 30 مردادماه تا 9 شهریورماه در 10 بقعه شاخص و 30 بقعه متبرکه دیگر استان کرمانشاه جشن‌های این روز برگزار می ‌شود.

عباسیان افزود: به مناسبت دهه ولایت جشن‌هایی در سراسر استان کرمانشاه برگزار می‌شود که این جشن‌ها در بقاع متبرکه استان کرمانشاه و همچنین به مدت 10 شب در پارک شرقی کرمانشاه با حضور سخنرانان و مداحان مطرح کشوری در حال برگزاری است.

وی گفت: جشن‌های عید غدیر در امامزاده مهدی(ع) شهرستان هرسین، امامزاده احمدبن اسحاق (ره) سرپل‌ذهاب ، امامزاده حسن(ع) شهرستان حمیل، امامزاده علی‌اکبر(ع) اسلام‌آباد غرب، امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان کنگاور، امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده احمد(ع) سنقروکلیایی، امامزاده ابراهیم(ع)، بقعه سیده فاطمه و‌ مسجد صاحب زمان کرمانشاه برگزار می‌شود.

عباسیان با اشاره به برگزاری همایش سراسری بانوان ولایی در بقاع شاخص، عنوان کرد: این همایش روز هشتم شهریورماه ساعت 17 در 10 بقعه شاخص استان و با هدف تبیین جایگاه زن در امر ولایتمداری و تجلیل از مادران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در این همایش سراسری بیش از 3000 نفر از بانوان شرکت کنند، گفت: در روز عید غدیر ویژه برنامه عقد اخوت و برادری در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه قرائت خطبه غدیر در بقاع متبرکه و شاخص در روز عید غدیر انجام می‌‌شود، گفت: برگزاری مسابقه طرح حافظان غدیر، تجلیل از واقفان، شعرا و نویسندگان و پژوهشگران غدیر، تجلیل از اسامی با نام و کنیه امیرالمومنین(ع) ، کاروانهای شادی در بقاع متبرکه، غبارروبی مزار شهدا، ایستگاه صلواتی، تجلیل از خادمان سادات بقاع متبرکه و اطعام فقرا از دیگر برنامه‌های این دهه است.

عباسیان با اشاره به طرح منادیان غدیر در بقاع متبرکه، عنوان کرد: تجلیل از افرادی که نامشان متبرک به نام مبارک امام علی(ع) و تجلیل از سادات، واقفان، شعرا و نویسندگان عرصه غدیر از دیگر برنامه‌های دهه ولایت است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار