نائب رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به اینکه هر فروشگاه زنجیره‌ای ۴۰ واحد صنفی را به تعطیلی می‌کشاند گفت: راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسخه مناسبی برای اقتصاد استان کرمانشاه نیست
کد خبر: ۶۴۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 28 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مجتبی صفایی در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه کشور شرایط اقتصادی عادی و مناسبی ندارد اظهار داشت: معاندان و مخالفان درصدد زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران هستند و تصمیمات اتخاذ شده مناسب شرایط امروز نیست.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز که شبکه‌های مختلف احتکار در کشور ایجاد شده برخوردهیا صورت گرفته کارشناسی شده نیستند عنوان کرد: در شرایطی که واحدهای تولیدی دارای مشکلات بسیاری هستند نسخه‌های کنونی ما علاج دائمی مشکلات نیست و تنها مسکنی موقت محسوب می‌شود.

صفایی با اشاره به اینکه اکنون در کشور مشکل کمبود تقاضا وجود ندارد بلکه با کمبود عرضه مواجه هستیم گفت: ابرکارخانه‌هایی در کشور که هنوز خصوصی‌سازی نشده‌اند و تحت نظارت دولت قرار دارند کالا را عرضه نمی‌کنند و به طور نمونه واحدهای تعویض روغنی روزانه تنها در حد یک یا دو کارتن روغن دریافت می‌کنند.

وی به صدور بخشنامه‌ای مبنی بر افزایش 10 درصدی قیمت‌ها اشاره کرد و افزود: اکنون بسیاری از کالاهای وابسته به ارز تا 40 درصد نیز افزایش قیمت داشته‌اند و اعمال این 10 درصد افزایش قیمت تخلف محسوب می‌شود و تعیین سک سقف برای تمام کالاها صحیح نیست.

نائب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه هر فروشگاه زنجیره‌ای 40 واحد صنفی را در استان کرمانشاه به تعطیلی می‌کشاند گفت: هرچند براساس قانون فروشگاه‌های زنجیره‌ای مکلف شده‌اند 10 درصد از عرضه کالا‌ها را به عهده بگیرند اما این قانون برای استان کرمانشاه با وجود جنگ، زلزله و بسته شدن مرز منطقی نیست و با تعطیلی واحدهای صنفی نارضایتی ایجاد می‌شود.

صفایی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم امروز که کارخانه‌های بزرگ تحت رصد شدید دشمن قرار دارند باید توجه به بنگاه‌های کوچک بیشتر باشد افزود: 6.5 میلیون واحد صنفی به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت نظارت اتاق اصناف قرار دارد که تاکنون یک رسال تسهیلات ارزان قیمت دریافت نکرده‌اند و از معافیت برخوردار نشده‌اند اما همیشه کار را پیش برده‌اند.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار