آیت‎الله علوی بروجردی:
استاد سطح عالی حوزه بر لزوم حفظ جایگاه و حرمت روحانیت در عرصه های مختلف سیاسی تاکید و روحانیون را از مداخله در مسایل جناحی بر حذر داشت.
کد خبر: ۶۴۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 29 August 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علوی بروجردی در گردهمایی ائمه جماعات سادات در بیت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در قم گفت: غدیر روز تجدید حیات اسلام است؛ رسول اکرم به هر طریقی سعی کردند بر خلاف میل بسیاری که حاضر نبودند زیر بار این امانت الهی بروند، مساله غدیر را به شکلی شفاف و تاریخی بیان کنند.

وی افزود: افرادی که می خواستند به نام اسلام اهداف جانبی خود برسند سعی کردند خطبه غدیر را نیز انکار کنند که قطعا با ادله فراوان موفق نشده و نخواهند شد؛ خداوند به واضح‌ترین شکل ممکن این عرصه و صحنه را توسط پیامبر به جهانیان ارایه و حجت را بر آنها و تمام اهل دنیا تا ابد تمام کرد.

وی تصریح کرد: 25 سال خانه نشینی و سپس جنگ های متعدد و ظلم های فراوان به حضرت و سپس کشتار و قتل عام بی رحمانه تمام فرزندان امام علی(ع) طی سالهای متمادی بازهم نتوانست نام امام و حقیقت امامت را مکتوم کند و امروز شیعیان در چند کشور اکثریت را در اختیار دارند و در کشورهای مختلف از جمله اروپا و آمریکا نام این امام عزیز از ماذنه های شهر به گوش همه مردم می رسد.

این استاد حوزه تصریح کرد: امروز این بار امانت به دوش روحانیت افتاده است که مردم را با این معارف ناب آشنا کنند؛ امروزه با ابزارهایی چون فضای مجازی می توان به رغم خواسته ظالمان همیشه تاریخ ندا و پیام و گفتار و سیره اهل بیت(ع) را به تمام جهان رساند.

وی گفت: اگر امروز مشکلاتی را مشاهده می‌کنیم باید اکثر آنها را بین خود جستجو کنیم؛ یعنی اگر این نسل، نسلی مومن بود که یادگار گذشته را از نسل قبل خود به خوبی دریافت کرد می تواند این یادگار را به نسل بعد از خود نیز منتقل کند؟ و آیا نسل بعدی حاضر است به همین شکل با توجه به انبوه ابزارهایی که می توان با آنها به راحتی با تمام شبکه های دنیا ارتباط گرفت، مدافع حریم دین باشد؟

علوی بروجردی تصریح کرد: امروزه متاسفانه عقاید سخیف و بی پایه و اساس وهابیت و بهاییت به عنوان نمادهای روشنفکری در دانشگاه های ما مورد بحث واقع می شود و این عقاید غیر منطقی و غیرعقلانی به عنوان مباحث موافق عقل تصور می‌شود.

وی گفت: امروزه نمی توان در مقابل فضای مجازی و به طور کلی تکنولوژی مقاومت کرد زیرا این فنون و دستگاه‌ها و راه‌های ارتباطی هر روز بنا به رقابتی که در ساخت و به کارگیری این ابزارها وجود دارد، توسعه بیشتری می یابند و نمی توان به هیچ وجه با رشد تکنولوژی مخالفت کرد بلکه باید با راه های دیگری از همین ابزار برای ارایه آگاهی های هرچه بیشتر به مردم استفاده کرد.

وی اظهارکرد: امام جماعت پدر یک محل است؛ چنانچه این حرمت را از گذشتگان و مراجع و ائمه و پیامبر گرفته است و این بزرگان نیز چنین سفارشی به علما و طلاب جوان داشتند، علما باید همچون پیامبر و ائمه طبیب دوار باشند و به دنبال رفع دردهای مردم باشند، در حقیقت، گناهکار، یک بیمار است و ما هستیم که باید دردهای او را درمان کنیم و به هیچ عنوان نباید هیچ بیماری را از مطب خود دور سازیم، هیچ پزشکی بیمار در حال مرگ خود را نمی راند بلکه حداقل سعی می کند به او مسکن تزریق کند.

این استاد سطح عالی حوزه بیان کرد: روحانیت و ائمه جماعات اگر نمی توانند جذب اعتبار کرده و به مردم کمک مالی و مادی کنند حداقل می توانند دردهای مردم را بشنوند و آنها را آرام کنند یا می توانند در حوزه های اجتماعی و آسیب های اجتماعی مداخله کرده و مردم را به هر شکلی شده به رفتار و کردار صحیح و درست رهنمون سازند.

نباید هر اشتباه مسئولی را به بهانه دفاع از نظام نادیده گرفت
وی گفت: حوزه و مرجعیت ما اعتبار خود را به حسب دین و اهل بیت(ع) و عمل و رفتار خوب خود با مردم در طول تاریخ به دست آورده‌اند و به همین جهت کسی نباید آبروی روحانیت را خرج مسایل و اشخاص سیاسی کند؛ به ویژه در زمینه مسایل شخصی سیاسی به هیچ عنوان نباید آبروی روحانیت را خرج اشخاص سیاسی کنیم و وارد مباحث و جنجال‌های سیاسی شویم.

وی اظهارکرد: از دیگر سوی روحانیت نباید هیچگاه اشتباهات مسئولان کشور را به هر شکلی توجیه کنند بلکه باید اگر مشکلی وجود دارد به حسب سیره علمای گذشته آنها را مطرح کرده و در جهت رفع هوشمندانه این مشکلات با رعایت همه جوانب اقدام کند؛ وقتی مردم این عملکرد را از روحانیت ببینند کم کم اعتماد خود را از دست می دهند، نباید هر اشتباه مسئولی را با دلایل متعدد به بهانه دفاع از نظام نادیده گرفت، بلکه باید مسیر اصلاح را در پیش گرفت تا آن مشکل حل شود.

علوی بروجردی بیان کرد: روحانیت همیشه با رفتار توام با مهربانی و نیت خیر و خیرخواهی خود مردم را جلب کرده است و باید در روزهای آینده با بهره‌گیری از جذبه ولایی محرم مردم را با مبانی دینی آشنا تر کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار