کد خبر: ۶۵۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 03 September 2018

یکی از نگات عجیب لیست کی روش در اولین ارودی تیم ملی برای حضور در جام ملت ها دعوت از یک پرسپولیسی است.در حالی بیرانوند تنها نماینده سرخپوشان است که خیلی ها عدم حضور چهره هایی همچون سیدجلال،علیپور و کامیابی نیا را به اختلاف کی روش و برانکو ربط می دهند.به هر حال اگر چیزی تغییر نکند برای سومین بار در تاریخ فوتبال ایران تیم ملی فقط با یک پرسپولیسی پا به جام ملت ها خواهد گذاشت.

جام ملت های ۱۹۶۸- ۵ پرپسولیسی

تیم ملی ایران در اولین حضور خود در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا قهرمان شد. مسابقات در تهران برگزار شد و در بین ۱۸ بازیکن تیم ملی، ۵ پرسپولیسی حضور داشتند. در آن روزها تیم پرسپولیس فعالیت خود را تازه آغاز کرده بود و عزیز اصلی، محراب شاهرخی، جعفر کاشانی، حسین کلانی و همایون بهزادی پرسپولیسی های تیم ملی در جام ملت‌های ۱۹۶۸ بودند.

جام ملت های ۱۹۷۲-۷ پرسپولیسی

در پنجمین دوره جام ملت‌های آسیا که در تایلند برگزار شد، ۷ بازیکن از پرسپولیس انتخاب شدند. علی پروین،رضا وطن خواه جعفر کاشانی، ابراهیم آشتیانی، حسین کلانی، صفر ایرانپاک و همایون بهزادی قرمزهای تیم ملی در جام ملت های ۱۹۷۲ بودند.

جام ملت های ۱۹۷۶-۳ پرسپولیسی

در دومین باری که ایران میزبان جام ملت‌های آسیا شد که سومین و آخرین قهرمانی فوتبال ایران را هم به دنبال داشت ۳ بازگین از پزپسولیس در ترکیب تیم ملی حضور داشتند. علی پروین، علیرضا عزیزی و بیژن ذوالفقارنسب ۳ نماینده پرسپولیس در جام ملت های ۱۹۷۶ بودند.

جام ملت های ۱۹۸۰-۲ پرسپولیسی

در دوره ای که ایران به عنوان سومی بسنده کرد محمد پنجعلی و حمید درخشان تنها نمایندگان پرپسولیس در تیم ملی بودند.

جام ملت های ۱۹۸۴-۶ پرسپولیس

در سال ۱۹۸۴ بازهم تعداد قرمزهای تیم ملی افزایش یافت و اینبار بهروز سلطانی، محمد پنجعلی، ضیا عربشاهی، حمید درخشان، ناصر محمدخانی و غلامرضا فتح آبادی از پرسپولیس در جام ملت ها حاضر شدند.

جام ملت های ۱۹۸۸-۵ پرسپولیسی

در این دوره از رقابت ها ۵ پرسپولیسی در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشتند. مرتضی فنونی زاده، محمدحسن انصاری فرد، ضیا عربشاهی، مرتضی کرمانی مقدم و فرشاد پیوس پرسپولیسی های ایران در جم ملت های ۸۸ بودند.

جام ملت های ۱۹۹۲-۴ پرسپولیسی

در جام ملت های ۹۲ اینبار نسل جدید سرخ ها یعنی محمد خاکپور، حمید استیلی و مجتبی محرمی در کنار فرشاد پیوس به تیم ملی دعوت شدند.

جام ملت های ۱۹۹۶-۶ پرسپولیسی

در این دوره از رقابت ها باز هم تعداد پرسپولیسی های تیم ملی با حضور احمدرضا عابدزاده، مجتبی محرمی، مهرداد میناوند، نعیم سعداوی، کریم باقری و مهدی مهدوی کیا به عدد ۶ رسید.

جام ملت های ۲۰۰۰-۷ پرسپولیسی

هر چند که باقری،میناوند و مهدوی کیا پرپسولیس را به مقصد اروپا ترک کرده بودند اما باز هم در جام ملت های ۲۰۰۰ رنگ قرمز در تیم ملی پررنگ بود و داود فنایی، بهروز رهبری فرد، علیرضا امامی فر، حمید استیلی، علی کریمی، حامد کاویانپور، اسماعیل حلالی ۷ سرخپوش تیم ملی بودند.

جام ملت های ۲۰۰۴-۲ پرسپولیسی

با جدایی ستارگان از پرسپولیس در سال ۲۰۰۴ تیم ملی فقط ۲ پرسپولیسی داشت؛یحیی گل محمدی و علی دایی .

جام ملت های ۲۰۰۷-یک پرپسولیسی

در جام ملت های ۲۰۰۷ پرسپولیس فقط یک نماینده در تیم ملی داشت و آن هم مهرزاد معدنچی بود.جالب است بدانید در آن مقطع برانکو هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و حالا در حالی این داستان در حال تکرار شدن است که برانکو سرمربی پرسپولیس است و کی روش روی نیمکت تیم ملی می نشیند!

جام ملت های ۲۰۱۱-۲پرسپولیسی

محمد نوری و غلامرضا رضایی سرخپوشان تیم ملی در جام ملت های ۲۰۱۱ بودند.

جام ملت های ۲۰۱۵-یک پرسپولیسی

محمدرضا خانزاده تنها ملی پوش پرسپولیس در تیم ملی بود که پس از مصدومیت هاشم بیک زاده به تیم ملی دعوت شد.حالا باید دید اینبار و در جام ملت های ۲۰۱۹ داستان تک نماینده های پرسپولیس به ۳ خواهد رسید یا اتفاق دیگری رخ خواهد داد؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار