ملی‌پوش خوزستانی تنیس‌روی‌میز با بیان این‌که از عملکردم در بازی‌های آسیایی جاکارتا راضی هستم، گفت: نوشاد با کسب مدال برنز این رقابت‌ها کار بسیار بزرگی انجام داد و به نظرم جای یک مدال در چنین مسابقات رسمی در کارنامه افتخارات او کم بود.
کد خبر: ۶۵۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 03 September 2018

افشین نوروزی درخصوص عملکرد تیم‌ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهارکرد: در بخش تیمی با ژاپن، قرقیزستان، مالدیو و تایلند همگروه بودیم که از هر گروه دو تیم به جمع هشت تیم برتر صعود می‌کرد. تیم ایران هم توانست به عنوان تیم دوم گروه خود به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کند. در این مرحله نیز که رقابت برای رفتن روی سکو بود، بازی را به چین واگذار کردیم و نتوانستیم در جمع چهار تیم حضور پیدا کنیم و در نهایت عنوان پنجمی را به دست آوردیم.

از عملکردم در جاکارتا راضی‌ام

وی بیان کرد: سخت ترین تیم گروه ما که رنکینگ دو جهان را هم در اختیار داشت، تیم ژاپن بود؛ بازیکنان این تیم از نظر رده‌بندی در رنکینگ جهانی نیز نسبت به بازیکنان ایرانی در جایگاه بالاتری قرار داشتند. دیدار سختی با ژاپن داشتیم و من هم اگرچه حریف قدری را پیش‌رو داشتم ولی بازی خوبی را ارائه دادم و در حالی که با نتیجه 2 بر یک عقب بودم ولی در گیم چهارم توانستم با حساب 9 بر 6 از حریف پیش بیفتم، هر چند در نهایت بازی را نتیجه 10 بر 12 واگذار کردم. در کل از عملکرد خودم در جاکارتا راضی هستم. اگر می‌توانسیتم چین با ژاپن را شکست دهیم، قطعا کار برزگی انجام داده بودیم که متاسفانه نشد و در نهایت همان جایگاهی که پیش‌بینی می‌کردیم را به دست آوردیم. در کل از عملکرد خودم در جاکارتا راضی هستم.

این پینگ‌پنگ‌باز خوزستانی درخصوص مدال برنز نوشاد عالیمان که پس از نیم قرن در بازی‌های آسیایی به دست آمد نیز عنوان کرد:‌ باتوجه به قانوی که کنفدراسیون آسیا مبنی بر این‌که از هر کشوری دو بازیکن می‌تواند در بخش انفرادی این رقابت‌ها شرکت کنند، از ایران نیز نیما و نوشاد عالمیان که رنکینگ بالاتری نسبت به من در جهان دارند، در بخش انفرادی حضور داشتند.

جای یک مدال در کارنامه افتخارات نوشاد کم بود

وی افزود: نوشاد کار بسیار بزرگی انجام داد؛ او سال‌ها است که بازی‌های خیلی خوبی در رقابت‌های بین‌المللی انجام می‌دهد و به نظرم جای یک مدال در چنین مسابقات رسمی در کارنامه افتخارات او کم بود و مدال برنز بازی‌های آسیایی، افتخار بزرگی برای پینگ‌پنگ ایران است که می‌تواند نوید این باشد که در سال‌های آینده شاهد نتایج خیلی بهتری از پینگ‌پنگ کشور باشیم.

تلاش سه نسل تنیس‌روی‌میز ایران، روند رو به رشد این رشته بوده است

نوروزی با اشاره به تلاش سه نسل تنیس‌روی‌میز ایران برای قرار گرفتن این رشته در جایگاه خوب آسیا و جهان، گفت:‌ آقایان احتشام‌زاده، کاسب و علی‌دخت نسل اول تیم‌ملی ایرن بودند که‌ آن موقع جایگاه‌مان در آسیا و جهان به صورتی بود که شاید بیشتر به بردن تیم‌های درجه دو آسیا فکر می‌کردیم و در دسته سه چهار جهان حضور داشتیم. آن نسل کار بسیار سختی داشت و شاید امکانات بسیار مناسبی هم در اختیار آن‌ها نبود ولی تمام تلاش‌شان را کردند تا تیم‌ملی را با جایگاه نسبتا مناسبی به نسل دوم که من و آقایان احدی و اخلاق‌پسند بود، تحویل دهند. نسل دوم نیز همان روند رو به جلو و صعود را ادامه داد و توانستیم تیم را از دست چهار جهان به دسته دو بیاوریم. در آسیا نیز بردهایی برابر بازیکنان شرق آسیا داشتیم و خود من در سال 1381 نفر اول تیم‌ملی ژاپن را در مسابقات آسیایی تایلند و پس از 56 سال شکست دادم.

مدال برنز نوشاد نشان‌دهنده کم شدن فاصله ایران با آسیا است

وی افزود: نسل سوم که شامل خود من و نیما و نوشاد عالمیان است نیز توانسته که ایران را از دسته دو جهان به دسته یک جهان بیاورد، اتفاقی که دو ماه پیش افتاد و تیم ایران در جمع 24 تیم برتر جهان قرار گرفت. این نسل توانست پینگ‌پنگ ایران را به آسیا و جهان معرفی کند و در حال حاضر جایگاه خوبی داریم و روند رو به رشد خوبی داشته‌ایم و مدالی که نوشاد در بازی‌های آسیایی کسب کرد نیز قطعا نشان‌دهنده این است که فاصله پینگ‌پنگ ایران با آسیا کم شده است و حتی نسل بعدی هم خودباوری لازم رسیده است.

نسل بعدی می‌تواند بهتر از ما هم نتیجه بگیرد

این تنیسور خوزستانی گفت: اگر نتایج تیم‌ملی نوجوانان را دنبال کنیم، شاهد نتایج بسیار خوبی هستیم؛ این نفرات در تورنمنت‌های مختلف توانسته‌اند بازیکنان اروپایی و شرق آسیا را شکست دهند. یک ماه پیش تیم جوانان آسیا با شکست کره‌جنوبی توانست برای اولین بار مدال برنز آسیا را کسب کند و تمام این‌ها نشان می‌دهد که پینگ‌پنگ ایران به این خودباوری رسیده است که می‌تواند برابر شرق آسیا و قدرت‌های جهان پیروز شوند. مطمئنم زمانی‌که تیم را به نسل بعدی تحویل دادیم، آن‌ها نیز می‌توانند بهتر از ما نتیجه بگیرند.

با این موفقیت‌ها کار مسوولان سخت‌تر شده است

وی عنوان کرد: با این موفقیت‌ها کار مسوولان نیز سخت‌تر شده است. در ادامه مسابقات مهمی پیش‌رو است و فدراسیون و مسوولان باید یک برنامه حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تری انجام دهند تا در دو سال آینده بتوانیم بازی‌های آبرومندانه انجام دهیم و در دسته یک جهان بمانیم و شرایطی پیش نیاد که به دسته دو سقوط کنیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: تنیس روی میز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار