کد خبر: ۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ 21 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از اروم نیوز،میرعلی محمدی رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی ارومیه در گفت و گوی خبری گفت: بودجه شهرداري اروميه در سال 94 براي کل مجموعه شهرداری ارومیه كه شامل پنج منطقه و 16 سازمان است بالغ بر 12 هزار و 61 میلیارد و 690 میلیون ریال است.

بودجه عمرانی سال 94 شهرداری ارومیه مبلغ 958 میلیارد تومان است

وی با بیان اینکه مبلغ 150 میلیارد تومان هزینه های جاری شهرداری و سازمانهای تابعه شهرداری ارومیه است، افزود: مبلغ 958 میلیارد تومان نیز جهت بودجه عمرانی سال 94 در نظر گرفته شده است.

افزایش بودجه منطقه دو ارومیه

رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی ارومیه با اشاره به جزئیات بودجه اظهار کرد: در ارتباط با مطالعات شهرسازی مبلغ 5 میلیارد تومان، بودجه مناطق 5 گانه شهرداری ارومیه شامل منطقه یک 24 میلیارد تومان، منطقه دو 31 میلیارد و پانصد میلیون تومان، منطقه سه 24 میلیارد، منطقه چهار 14 میلیارد تومان و منطقه پنج 19 میلیارد تومان بالغ است.

محمدی تصریح کرد: با توجه به نیازی که در منطقه دو جهت خدمات عمران شهری احساس شد اعتبار این منطقه که جزء مناطق کم برخوردار هست نسبت به سایر مناطق بیشتر در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم نسبت به ساماندهی این منطقه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه جهت آزادسازی املاک نیز مبلغی در بودجه سال 94 تخصیص داده شده، افزود: در بخش املاک نیز مبلغ 186 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

عضو شورای اسلامی ارومیه در رابطه با تفاوت بودجه سال 94 با سال 93، گفت: بودجه شهرداری ارومیه در سال 94 نسبت به سال قبل حدود 16 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بودجه چشمگیری جهت فرهنگ سازی خصوصا روان سازی و فرهنگ سازی ترافیک شهر ارومیه در تمام بخشها در نظر گرفته ایم.

رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی ارومیه در خصوص برنامه های روان سازی ترافیک شهری در بودجه 94 اظهار کرد: جهت اجرای برنامه های توسعه و مطالعات شهری جهت روان سازی ترافیک شهری و مطالعات احداث پارکینگها و مناطق جاذب شهر حدود 23 میلیون تومان، برای مطالعات اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز شهر 150 میلیون تومان، به هنگام سازی مطالعات طرح جامع ترافیکی و امکان سازی حمل و نقل ریلی ارومیه 150 میلیون تومان تخصیص داده شده است.

محمدی با تشریح جزئیات بودجه در بخش روان سازی ترافیک تصریح کرد: جهت امکان سنجی تعیین مسیر دوچرخه در ارومیه 50 میلیون تومان، برای مطالعات و به هنگام سازی بخش اتوبوسرانی ارومیه 120 میلیون تومان، ایجاد بانک اطلاعاتی تأسیسات ترافیک شهری بر اساس نقشه های جی آی اس 100 میلیون تومان، طراحی فازهای یک و دو خطوط تراموای شهری 230 میلیون تومان، طرح بهبود ترافیک و بهبود عبور و مرور شهری از جمله ساماندهی علائم افقی سطح شهر 650 میلیون تومان، ساماندهی علائم عمودی و تجهیزات ترافیکی 450 میلیون تومان، تعمیر و نگهداری چراغهای راهنمایی و تقاطع ها 750 میلیون تومان، هوشمند سازی تقاطع های ارومیه 700 میلیون تومان، نصب و راه اندازی دوربین های ثبت تخلفات 500 میلیون تومان، تجهیزات مورد نیاز عمرانی 10 میلیون تومان، نصب تابلوهای روان و بصری 470 میلیون تومان و سایر مبالغ جزعی جهت این بخش تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در مناطق پنجگانه ارومیه نیز اعتباری جهت اجرای طرحهای ترافیک در نظر گرفته شده است گفت: برای منطقه یک، دو، سه و چهار 500 میلیون تومان و برای منطقه پنج 400 میلیون تومان پیش بینی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه برای اجرای برنامه های فرهنگی با معاونت فرهنگی شهرداری مبلغ 40 میلیون تومان تخصیص داده شده است افزود: کل مجموع بودجه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری ارومیه حدود 8 میلیارد تومان برآورد شده که این مبلغ غیر از اعتبار طرحهای عمرانی است.

پروژه آذربایجان نیمه اول سال 95 به اتمام و بهره برداری می رسد

وی با اشاره به پروژه هایی که در سال 94 در ارومیه به اتمام می رسند گفت: انتظار داریم پروژه فاخر آذربایجان در نیمه اول سال 95 به اتمام و بهره برداری برسد و پروژه تقاطع جاده سرو در سال 94 به پایان می رسد که با اتمام این دو پروژه رینگ میانی شهر ارومیه کامل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار