مدیر جهاد کشاورزی ماکو گفت: از ابتدای سال جاری بیش 151 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مرز بازرگان صادرات، واردات و ترانزیت شد.
کد خبر: ۶۵۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳ 05 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی قاسم تاروردی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: واحد قرنطینه مستقر در گمرک بازرگان از تمام این محصولات نمونه برداری کرده و مجوزهای لازم را صادر کرده است.
وی افزود: در این مدت 111 هزار تن محصول کشاورزی شامل موز، توتون و الوار رش از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده و حدود 10هزار تن نیز ترانزیت شده است.
وی اضافه کرد: حدود 30 هزار تن انواع محصولات پوست پسته، گردو، هندوانه و سیب نیز در این مدت به کشورهای مختلف دنیا صادرات شده است.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیائی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

منبع ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار