کارگردان تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به نزدیک شدن به جشنواره تئاتر گفت: استان همدان از کمبود خبرنگار تخصصی در عرصه تئاتر رنج می‌برد.
کد خبر: ۶۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 23 July 2015
کارگردان تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به نزدیک شدن به جشنواره تئاتر گفت: استان همدان از کمبود خبرنگار تخصصی در عرصه تئاتر رنج می‌برد.

به گزارش تسنیم؛ سعید باغبانی درجمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر خبرنگاران تخصصی‌تر در عرصه تئاتر فعالیت کنند و نگاهی فرهنگی به هنر داشته باشند ارزش کار تئاتر در استان افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه عصر فردا کار نمایش به روی صحنه می‌رود، عنوان کرد: این نمایش‌نامه توسط اسدالله اسدی نوشته شده که در سال ۹۲ توانست برگزیده دوم جشنواره شود، ضمن اینکه مخاطب این گروه نوجوانان هستند نمایش نیز از حالت کودکانه کمی فراتر است.

باغبانی با اشاره به فعالیت ۳ ماهه اعضای گروه افزود: فضا و اتمسفر کار در کنار هنر موسیقیایی استاد شهبازی مقداری نماد کودکانه در نمایش را نیز به مخاطب القاء می‌کند.

وی آغاز نمایشنامه نویسی برای این تئاتر را از سال ۹۱ اعلام کرد و گفت: حضور کمرنگ اصحاب رسانه برای معرفی این کار و روی صحنه رفتن تئاتر کودک در بازه زمانی غیر از جشنواره باعث شده تا هنر تئاتر کودک در همدان مغفول بماند که امیدواریم با راه‌اندازی کمیته روابط عمومی در کنار کار پژوهش و آموزش حرکت مثبتی را در این راستا پایه گذاری کنیم.

کارگردان گروه نمایشی ارزش کارهنری را در پیگیری مخاطب دانست و گفت: اگر نمایشی تماشاگر داشته است صرفا به دلیل نظر مثبت هنر دوستان و گاهی نیز حضور اسپانسرها بوده که این امر نیز در تئاتر همدان به وضوح قابل مشاهده است.

وی افزود: تا کنون این نمایش حدود ۶ میلیون ریال هزینه داشته است که اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز دخالتی در پرداخت وجه به گروه ندارد زیرا بودجه فرهنگی مختص تئاتر در اختیار آنها قرار نگرفته که بتوان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار