مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران تاکیدکرد؛
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بر الزام مهیاسازی جامعه پیشرفته و شکوفایی استعدادهای بالفعل روستا نشینان ازطریق فرهتگسازی مطالعات روزمره تاکیدکرد.
کد خبر: ۶۵۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 14 September 2018

پنجشنبه روستاهای مازندران غرق در نشاط کتابخوانی شدند؛کتابداران مازندران مطالعه را با طعم تابستان به روستائیان چشاندندطرح مطالعه با طعم تابستان برای دومین سال پیاپی و اینبار با خودروی کتابرانه توسط کتابداران در مناطق مختلف برای روستائیان و گردشگران اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، با استقبال از طرح مطالعه با طعم تابستان که سال گذشته اجرا شد، کتابداران مازندران این طرح را در سطحی گسترده تر با هدف ایجاد عدالت مطالعاتی برای اقشار مختلف جامعه از جمله روستائیان و همینطور برای گردشگران اجرا کردند.

دکترآرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه مطالعه یکی از بهترین تفریحات برای اوقات فراغت است، اظهار داشت: مطالعه در زمان فراغت، زمان گران بها را هدر نمی دهد و اگر برای دانش آموزان که از درس در تابستان فاصله می گیرند، برنامه های خوبی برای کتابخوانی برنامه ریزی شود و آن ها طعم مطالعه کتاب های غیر درسی را بچشند، مطمئناً هرگز از کتابخوانی فاصله نخواهند گرفت.

عضوشورای اداری استانداری مازندران با اشاره به برنامه های مختلف کتابخانه های عمومی شهرها برای اجرای چنین برنامه هایی، به محرومیت بسیاری از روستائیان برای بهره مندی از برنامه های کتابخوانی تاکید کرد و گفت: عدالت این است که بتوانیم چنین فرصت هایی را برای همه دانش آموزان مستعدی که در روستاها هستند و می توانند از نوابغ ملی باشند، ایجاد کنیم تا با رشد این استعدادها، آنها را به سمت آینده ای متعالی هدایت کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اجرای طرح مطالعه با طعم تابستان را مقدمه ای برای دستیابی به این هدف عنوان کرد و بیان داشت: موفقیتی که در سال گذشته بدست آوردیم ما را بر آن داشت با تمرکز بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر، روستاها و مناطق بیشتری را در سال جاری پوشش دهیم و از این رو با دستور مساعد استاندار محترم و همکاری سازنده اداره کل بهزیستی، یک دستگاه خودروی ون برای این طرح در نظر گرفته شد و با عنوان خودروی کتابرانه که این نام بر روی خودرو حک هم شده است، کتابداران برای اجرای ماموریت «مطالعه با طعم تابستان» راهی مناطق مختلف روستایی و گردشگر پذیر در استان شدند.

دکترولیپور افزود: البته این طرح برای اقشار دیگر از جمله کشاورزان، باغداران و زنان خانه دار در روستاها و شهرهای کوچک تر و کم برخوردارتر با حضور روانشناسان، روحانیون، اساتید دانشگاه و کتابخوانان حرفه ای برای ارائه مشاوره در زمینه های مختلف از جمله شیوه های کتابخوانی با معرفی کتاب های خوب، برگزار شد و محدود به وجود خودروی کتابرانه هم نبود.

این استاددانشگاه با نام بردن از شهر رینه آمل، روستای زرندین نکا، ساحل چپکرود جویبار و شهر پول نوشهر بعنوان اولین اماکن میزبان طرح، خانه تاریخی نیما یوشیج در یوش از توابع شهرستان نور را یکی دیگر از مکان هایی نامید که این طرح در آن برگزار گردید که با استقبال خوبی از سوی اهالی و گردشگران همراه شد.

طرح مطالعه با طعم تابستان همچنین در این مناطق از استان برگزار شد: شهر رستمکلا و روستای یانه سر در شهرستان بهشهر، روستای سینوا در شهرستان چالوس، شهرهای کیاسر و فریم و روستای کردخیل در شهرستان ساری، روستای میربازار در شهرستان بابلسر، روستای پایین بیشه سر در شهرستان بابل، روستاهای کلاگر محله، آهنگرکلا، متانکلا و واکی کلا در شهرستان قائمشهر، روستای کارمزد شهرستان سوادکوه، روستای طالش محله فتوک در شهرستان رامسر، روستاهای دانیال و کراتکوتی در شهرستان عباس آباد، روستاهای سلیمان آباد و کارکوه در شهرستان تنکابن، روستای اهلم در شهرستان محمودآباد و روستای نصرت آباد در شهرستان گلوگاه.

گفتنی است اجرای این طرح در برخی روستاها و شهرستان های دیگر تا پایان تابستان با محوریت کتاب هایی پیرامون قیام امام حسین(ع) ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار