تابناک : استاندار مرکزی در همایش همدلی و همزبانی در بستر فرهنگ و مدیریت جهادی خواستار توجه بیشتر برنامه‌ریزان استان و دولت مردان به مسئله کشاورزی شد
کد خبر: ۶۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹ 23 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی، محمود زمانی‌قمی استاندار مرکزی در همایش همدلی و همزبانی در بستر فرهنگ و مدیریت جهادی که در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس، همه نیروها مخلصانه وارد عرصه دفاع از انقلاب و میهن اسلامی شدند، اما شکل حضور جهادگران در دفاع مقدس بسیار لطیف و جاویدان است.

استاندار مرکزی ضمن تاکید بر اینکه اهمیت و جایگاه استان در بخش کشاورزی مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: همه دست به دست هم دهیم با بازشناسی بیشتر زوایای این غفلت، آن را جبران کنیم.

محمود زمانی‌قمی ضمن اشاره به اشتغال ۲۰ درصدی در این بخش و تولید بیش از میزان مورد نیاز استان، گفت: در سال ۹۲ با افزایش شش میلیون دلاری صادرات در بخش کشاورزی مواجه بودیم که این رقم در سال 93 به ۶۸ میلیون دلار رسید و این جهش بزرگ صادراتی گواه این نکته است که می‌توان صادرات را به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار افزایش داد.

وی افزود :برخی از محصولات استان در این بخش در کشور و دنیا صاحب نام بوده و نیازمند توجه ویژه‌ای است

زمانی قمی بیان کرد: اجرای ۵۲ هزار هکتار آبیاری نوین کار بزرگی است، اما تا رسیدن به چشم‌انداز ۱۶۰ هزار هکتار براساس برنامه پیش‌بینی شده راه بسیاری را در پیش داریم.

استاندار مرکزی بر لزوم توجه به طرح‌های دانش‌بنیان، تولید محصولات سالم کشاورزی، واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی، چابک کردن این دستگاه، استفاده بهینه از آب و رفتن به سمت صنایع تبدیلی تاکید کرد.

زمانی‌قمی با اشاره به نقش بخش کشاورزی در شرایط سخت و بحرانی و عبور دادن کشور  از بحران گفت : استان مرکزی در بخش کشاورزی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای برخوردار است و استعداد این استان در این بخش بیش از آن چیزی است که گفته می‌شود.

استاندار مرکزی فعالیت‌های کشاورزی را ضامن حفظ محیط زیست دانست و تصریح کرد: طرح‌های کشاورزی به گونه‌ای باید اجرا شوند که محیط زیست را با مشکل مواجه نکنند. که برای تحقق این امر به لزوم برداشتن گام‌های اساسی برای مدون شدن برنامه‌ها احتیاج داریم

استاندار مرکزی در پایان  ضمن تاکید بر کیفی کردن محصولات کشاورزی و توسعه صادرات در این بخش ابراز امیدواری کرد با بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور اعتبارات این حوزه از رشد بیشتری برخوردار شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار