دبیر هیات جودو خوزستان بااشاره به مشکلاتی که این رشته در استان با آن‌ها مواجه است، گفت: اگر امکاناتی از جمله تاتامی و سیستم‌های سرمایشی برای این رشته در سالن‌های ورزشی وجود داشت، قطعا می‌توانستیم در المپیک 2020 توکیو، جودوکار داشته باشیم.
کد خبر: ۶۶۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 29 September 2018

محمد مهرافشار در خصوص وضعیت جودو استان، اظهارکرد: جودو یک ورزش سنگین است که در استان خوزستان با مشکلاتی از جمله کمبود تاتامی و سیستم‌های سرمایشی در سالن‌های ورزشی مواجه هستیم. بیشتر سالن‌های جودو استان فاقد سیستم‌های سرمایشی هستند که با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان همین موضوع عاملی می‌شود که ورزشکاران کمتر به سمت رشته جودو بیایند، هر چند در مدت اخیر تلاش کرده‌ایم که تعداد ورزشکاران این رشته بیشتر از قبل شود.

وی بیان کرد: اگرچه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم ولی موفق شده‌ایم علاوه بر داشتن نفراتی در اردوی تیم‌های ملی پایه، در مسابقات مختلف از جمله لیگ برتر جودو کشور به عناوین برتر دست پیدا کنیم، عناوینی که جودو خوزستان در پنجاه سال گذشته موفق به کسب آن‌ها نشده بود.

دبیر هیات جودو خوزستان بیان کرد: اگر امکاناتی از جمله تاتامی و سیستم‌های سرمایشی برای این رشته در سالن‌های ورزشی وجود داشت، قطعا می‌توانستیم در المپیک 2020 توکیو، جودوکار داشته باشیم؛ این نوجوانان و جوانان حاضر استان در اردوهای تیم‌ملی برای پیشرفت و نشان دادن هر چه بیشتر توانایی خود نیازمند یکسری امکانات اولیه هستند که همانطور که اشاره کردم در حال حاضر فاقد این امکانات هستیم.

وی خاطرنشان‌کرد: برای فعال کردن جودو بانوان نیز برنامه‌هایی مدنظر است و قصد داریم از ورزشکاران خانم رشته دفاع شخصی نفراتی را وارد رشته جودو کنیم تا این بخش نیز همچون بخش آقایان توسعه پیدا کند. در نظر داریم امسال ابتدا تعداد ورزشکاران خانم را بیشتر کنیم تا در ادامه بتوانیم با برنامه‌های بهتر و بیشتر، روند بهتری را در این بخش تجربه کنیم.

مهرافشار تاکید کرد: اگر بتوانیم ورزشکاران خوزستانی حاضر در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان را از نظر مالی و شغلی حمایت کنیم، مطمئنا این نفرات با ورود به رده سنی بزرگسالان می‌توانند شرایط بهتری را برای جودو خوزستان رقم بزنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: جودو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار