آئین تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بناب برگزار شد
نخستین روز مهرماه همزمان با ورود 700 دانشجوی جدیدالورود آیین تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بناب برگزار شد
کد خبر: ۶۶۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 27 September 2018

به گزارش تابناک تبریز، وزیر علوم طی اقدامی دکتر حسین پیری را بعنوان سرپرست جدید دانشگاه بناب انتصاب کرد و این در حالیست که دانشگاه در آغاز مهرماه پذیرای میمانان جدیدالورد و بیش از 3000 دانشجوی فعال، نیازمند آرامش و همدلی است.

آئین تودیع دکترکریم عباسیان سرپرست سابق دانشگاه بناب و معارفه دکترحسین پیری با حضور سرپرست جدید دانشگاه تبریز برگزار شد و هم اکنون دو دانشگاه مهم استان یعنی تبریز و بناب با سرپرستی اداره می شوند.

میر رضا مجیدی سرپرست دانشگاه تبریز بعنوان نماینده وزارت علوم در این معارفه عنوان کرد: هر حرکت دانشگاهی یک حرکت بین المللی است و آثار دانشگاهیان می تواند در دنیا اثرگذار شود و از زحمات عباسیان در بین المللی کردن دانشگاه بناب تقدیر کرد.

مجیدی با اشاره به چالش های زیست محیطی استان افزود: فرصت هایی نظیر دریاچه ارومیه تبدیل به تهدید شده اند و دانشگاه ها باید در مباحث زیست محیطی فعال باشند و در حل و فصل معضلات اجتماعی قدم بردارند.

وی با اشاره به پتانسیل های سیاسی و اجتماعی شهرستان بناب اظهار داشت: جامعه احتیاج به وحدت دارد و به سرپرست جدید توصیه می کنم در دانشگاه بناب از تمام پتانسیل های سیاسی و فکری استفاده کند و با توجه به صنعتی و کشاورزی بودن شهرستان، دانشگاه بناب در جذب رشته هایی با شان شهرستان حرکت کند تا در رفع معضلات اجتماعی موثر باشد .

نماینده وزیر علوم در آئین معارفه در خصوص سئوال خبرنگاران مبنی بر علت تغییرات در آستانه سال جدید و تاثیر آن در رسالت دانشگاه اظهار کرد: تغییرات یک امر طبیعی بوده و پروسه تغییرات روند طولانی دارند و بهتر است این تغییرات با آغاز سالتحصیلی همزمان نباشد و تابستان برای دانشگاه ها بهترین زمان تغییرات است و برخلاف دانشگاه بناب شروع تغییرات در دانشگاه تبریز در تیرماه اتفاق افتاد.

حجت الاسلام عیسی رنجبر مسئول نهاد رهبری دانشگاه بناب در این مراسم با تقدیر از زحمات سرپرست سابق تاکید کرد: سرپرست جدید دانشگاه بناب دنبال حفظ وحدت و آرامش باشد تا دانشگاه همچنان به سمت انقلابی بودن حرکت کند و برای اینکه بتوانیم به پیشرفت و رشد دست پیدا کنیم ابتدا می بایست بایکدیگر وحدت داشته باشیم.

امین رفیعی فرماندار بناب نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه دانشگاه بناب در مسایل سیاسی- اجتماعی شهرستان نقش تعیین کننده ای دارد، تصریح کرد: امیدواریم مدیریت دانشگاه بناب توجه به تمامی پتانسیل های موجود شهرستان و تمام تفکرات و گرایش های مختلف را سرلوحه خویش قرار داده تا بتواند نقش آفرین باشد.

سرپرست سابق دانشگاه بناب نیز در این مراسم ضمن ارایه گزارش و تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در طول تصدی مدیریت خود در این دانشگاه گفت: دانشگاه بناب را از فضای امنیتی خارج کرده و پای مردم، صاحبان صنایع، مخترعین، هنرمندان و فرهنگیان را به دانشگاه ماموریت گرا و مسئولیت پذیر باز کردیم و با جذب 35 هیات علمی جدید به روند جذب هیات علمی شتاب دادیم و برای اولین بار مناقصات دانشگاه را با حضور سازمان بازرسی برگزار کردیم و از صدور و پرداخت احکام کارگزینی غیر مصوب جلوگیری به عمل آوردیم.

وی اصلی ترین هدف خویش را ایجاد نظم اداری و مالی در دانشگاه عنوان کرد و افزود: ارج نهادن به ساحت دانشجو ، ارتقاء فرهنگ دانشجو محور، فعال کردن مرکز رشد واحدهای فناور، قطع اخذ شهریه غیرقانونی از دانشجویان در سنوات مجاز تحصیلی در سال 96 و 97 ، بهبود رنکینگ دانشگاه، و برقراری روابط فعال بین المللی با ده دانشگاه بین المللی از مهمترین دستاوردهای 18 ماه اخیر بوده است.

طبق این گزارش، دکتر حسین پیری متولد ۱۳۵۸ شهرستان شاهیندژ و دکتری آنالیز ریاضی از دانشگاه تبریز است و دانشیار گروه ریاضی دانشگاه بناب و تاکنون راهنمایی ۱۵ پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری را عهده داشته است و بیش از ۶۰ مقاله علمی پژوهشی از وی در مجلات معتبر از جمله مجلات نمایه شده در Isi به چاپ رسیده و یا در همایش های علمی ارائه شده است.

گفتنی است، پیری در سالهای ۹۰ تا ۹۴ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه بناب انتخاب شده و از سوابق اجرایی وی می توان به مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه بناب، معاونت اداری و مالی و ریاست دبیرخانه هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی این دانشگاه اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :