اخطار فرمانده انتظامی استان قم:
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به برخورد قاطع با اراذل و اوباش: اراذل و اوباش یا باید اصلاح شوند و یا باید استان قم را ترک کنند و راه دیگری برای آن‌ها وجود ندارد. اراذل جایی در استان بزرگ و متدین قم ندارند، این موضوع در خصوص سارقان و قاچاقچیام و فروشندگان مواد مخدر نیز وجود دارد.
کد خبر: ۶۶۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 29 September 2018

به گزارش تابناک قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح برنامه‌های هفته نیروی انتظامی، عنوان کرد: برنامه‌های هفته نیروی انتظامی از 13مهرماه آغاز می‌شود و برای هر روز یک شعار انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال هفته نیروی انتظامی با شعار پلیس مقتدر، امین مردم برگزار می‌شود، افزود: در هر روز این هفته برنامه‌های مختلف تدارک دیده شده است و اجرایی می‌شود که جلسه با سران طوایف، نشست با ائمه جماعات، مسابقه رالی موتورسواران قانونمند، ملاقات عمومی فرمانده انتظامی استان قم با مردم در 197، حضور کارشناسان فتا در مدارس، بازدید از رسانه ها و خبرگزاری‌ها، نشست با دستگاه قضایی و دیدار با نمایندگان شورای اسلامی شهر، علما و مراجع تقلید از اهم این برنامه‌ها در هفته نیروی انتظامی است.

کاهش پنج درصدی جرایم در قم طی ماه گذشته

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: روند رشد پیشگیری از جرایم در استان یک روند صعودی داشته است و در یک ماه گذشته حداقل 5درصد در کل جرایم کاهش داشته است، امیدواریم در سه ماهه سوم انتظارات مردم در پیشگیری از جرایم خصوصا موارد خاص مانند مواد مخدر و مزاحمان نوامیس و محتکرین برآورده شود.

وی با بیان اینکه اشرافیت کامل بر تمام جرایم وجود دارد، ادامه داد: طرح‌های برخورد با اراذل و اوباش چند روزی است که شروع شده است و برخوردها با متخلفین در این زمینه رشد 70تا 80درصدی داشته است و امیدواریم در سه ماهه سوم به یک نقطه مطلوب برسیم.

سردار آقاخانی تصریح کرد: اراذل و اوباش یا باید اصلاح شوند و یا باید استان قم را ترک کنند و راه دیگری برای آن‌ها وجود ندارد، اراذل جایی در استان بزرگ و متدین قم ندارند، این موضوع در خصوص سارقان و قاچاقچیام و فروشندگان مواد مخدر نیز وجود دارد و مصمم هستیم دغدغه‌های مردم در بحث امنیتی رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: همه در تلاش هستیم و میثاق نامه‌ای با شهدا بسته ایم که پای آرمان‌های انقلاب بایستیم، این برای نیروی انتظامی قابل تحمل نیست که کسی آرامش مردم را بهم بریزد.

فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: انتقاد رسانه‌ها به دلیل این که بیشتر با قشر جامعه در ارتباط هستند، برای نیروی انتظامی راهگشا است و در رشد نیروی انتظامی بسیار موثر است.

وی گفت: بیش از 6هزار و 900پرونده در موضوعات مختلف در کلانتری‌ها به مصالحه انجامیده است که این نکته بسیار مثبتی است؛ وقوع شرارت نسبت به شش ماهه سال قبل کاهش داشته است، همچنین دستگیری اوباش 12درصد افزایش داشته است؛ برخورد با مظاهر علنی فساد نیز نسبت به سال گذشته، 36درصد افزایش داشته است و همچنین کشف اقلام مخرب فرهنگی نیز 1600درصد افزایش داشته است.

هیچ تعرضی به کامیون‌های حمل بار در قم نشده است

سردار آقاخانی در خصوص امنیت کامیون‌داران اظهار کرد: کامیون دارهای استان قم بیشترین ارتباط را با پلیس را داشته اند؛ اگر شرکت باربری چند کامیون بار را همزمان به شهر دیگری منتقل کند، نیروی انتظامی مسائل امنیتی خودروها را تامین می‌کند و تاکنون نیز در استان قم تعرضی نسبت به کامیون‌ها اعلام نشده است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در کلانتری‌ها و نیروی انتظامی عنوان کرد: آبان‌ماه تعداد زیادی نیروی انسانی به ناجا اضافه می‌شود و بسیاری از مشکلات تا حد زیادی رفع می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم در پایان، سرهنگ حاجی زاده را به عنوان سخنگوی فرماندهی انتظامی استان قم منصوب کرد.

در ادامه جلسه، سرهنگ علی حسن قیصری، رییس پلیس راهور استان قم با بیان اینکه میزان تصادفات فوتی و جرحی داخل و خارج استان نسبت به سال قبل افزایش داشته است، بیان کرد: باید دلایل این افزایش مورد بررسی قرار بگیرد، همچنین برای کاهش تصادفات و تخلفات، اقداماتی انجام شده است و 160دستگاه دوربین نظارتی نیز نصب شده است و تا یک‌ماه آینده فعال می‌شود، این دوربین‌ها تخلفات را ثبت می‌کنند و متخلفین اعمال قانون می‌شوند.

وی در خصوص تخلفات راکبان موتور سیکلت نیز عنوان کرد: 350هزار موتور سیکلت در شهر قم وجود دارد که کنترل آن‌ها بسیار دشوار است، پلیس سعی کرده است تخلفات کنترل شود ولی برای کاهش تخلفات نیاز به کار فرهنگی در استان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار