مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از خردید مدرن‌ترین دستگاه اطفای حریق برای همه شهرستان‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 26 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهامت هدایت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، خبرنگاران را در بیان حقایق و واقعیت‌ها حماسه‌سازان واقعی در عرصه نظام اجتماعی توصیف کرد و بیان داشت:‌ وحدت، همدلی و انسجامی که در بین اصحاب رسانه وجود دارد، می‌‌تواند بزرگترین ظرفیت برای پیشبرد امور جامعه باشد که قطعاً در این راستا تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی می‌تواند زمینه یک حرکت مفید و موثر در پیگیری مطالبات مردم و همچنین پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشد.

وی با اشاره به فعالیت سه ماهه خود در مدیریت منابع طبیعی اظهار کرد: ما سعی کردیم در همه کارها و فعالیت‌هایمان شفاف عمل کنیم و در این مجموعه نیز به روی اصحاب رسانه و خبرنگاران باز است تا با صداقت کامل و طرح مسائل مختلف پاسخی شفاف و روشن از ما دریافت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به تعمیر و تجهیز ساختمان‌های اداری و تکمیل ساختمان اداری منابع طبیعی پارس‌آباد با تلاش و جدیت همه فعالان این عرصه اشاره کرد و افزود:‌ تلاش خواهیم کرد تا در ادامه این پیگیری‌ها و روند امور مجموعه ساختمان‌ها و مجموعه‌های اداری‌مان را نیز به بهره‌برداری برسانیم.

* خرید مدرن‌ترین دستگاه اطفای حریق برای همه شهرستان‌ها

هدایت درباره آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها و ضرورت مهار آن در جلوگیری از ضرر و زیان وارده به این عرصه‌ها گفت: در این زمینه مشارکت مردمی را در قالب تشکل‌های فراگیر به کار گرفتیم تا خود مردم در عرصه و صحنه حاضر باشند و اجازه ندهند آتش‌سوزی در این عرصه‌ها اتفاق بیفتد.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای امسال آتش‌سوزی گسترده‌ای در عرصه‌های جنگلی و یا منابع طبیعی رخ نداده است، بیان کرد: درصدد خرید جدیدترین و مدرن‌ترین دستگاه اطفای حریق با تکنولوژی‌های پیشرفته هستیم تا با فشار قوی آب امکان اطفای حریق به سرعت فراهم آمده که تاکنون از این دستگاه‌ها 5 مورد خریداری شده که سعی داریم همه 10 شهرستان‌ را به این سیستم جدید مجهز کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: با استقرار این دستگاه‌ها در همه شهرستان‌ها قادر خواهیم بود با این ماشین‌آلات جدید که استفاده از 200 لیتر آب برای خاموش کردن یک هکتار اراضی و جنگل‌های دچار حریق شده را دارد به بهترین شکل استفاده کنیم.

هدایت خرید این امکانات جدید را در اطفای حریق در کنار تشکیل تشکل‌های مردمی در شهرها، بخش‌ها و حتی روستاها زمینه‌ساز برطرف شدن بسیاری از دغدغه‌ها در این حوزه اعلام کرد.

وی تصریح کرد:‌ ما با هفت دستگاه اجرایی و نظارتی نیز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم که شامل آتش‌نشانی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، ستاد بحران و ... است که قطعا اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها تحول عظیمی را در عرصه منابع طبیعی به وجود می‌آورد.

* جنگل‌کاری 7 هزار هکتاری در دشت فتحعلی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تلاش ما بر این است تا در کنار کانال‌ها و دیگر تأسیسات تأمین منابع آب روستاییان توسعه جنگل‌کاری را شاهد باشیم که نمونه آن جنگل‌کاری به وسعت 7 هزار هکتار در کنار کانال دشت فتحعلی پارس‌آباد است.

هدایت گفت:‌ این کار زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا هم خود روستاییان و ساکنان منطقه از این ظرفیت استفاده کنند و هم یک تحول و تغییر اساسی را در سیمای این مناطق شاهد باشیم.

این مسئول هدف‌گذاری اصلی این اداره کل را در سال جاری جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مراتع و برخورد با متخلفان اعلام کرد و افزود:‌ این متخلفان در هر جایگاه و مقامی باشند ما با آنها برخورد خواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار