مسئول فرهنگی اداره کل زندان‌های مازندران از شرکت 54 زندانی مازندرانی در مسابقات قرآنی خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 27 July 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام زارع در مراسم افتتاحیه مسابقات استانی قرآن زندانیان مازندران گفت: این مسابقات در رشته‌های اذان، حفظ و قرائت قرآن با شرکت 54 زندانی مرد از 9 زندان استان مازندران به میزبانی زندان بهشهر برگزار می‌شود که در این مسابقه افراد برتر به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.
اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما در مسابقات قرآنی برای زندانیان با آن مواجه هستیم آن است که زندانیان با حبس سنگین برای اعزام به مسابقات استانی و کشوری دچار ممنوعیت می‌شوند، برای مثال زندانی که حافظ 15 جزء قرآن است ولی به علت داشتن حبس ابد از شرکت در مسابقات محروم می‌شود.
وی از برگزاری مسابقات قرآنی برای مددجویان بند نسوان، کارکنان زندان و سربازان در ماه جاری خبر داد و گفت: در طی سال برنامه‌های مختلفی برای زندانیان در سطح استان برگزار می‌کنیم که سرلوحه همه کارهای ما قرآن است. امام جمعه شهرستان بهشهر نیز در این مراسم درباره نقش قرآن در هدایت انسان گفت: همه باید به این موضوع که قرآن چگونه کتابی است بیشتر تأمل کنیم و هرگونه فلاکت و بدبختی و آسیب‌ها نیز بر اثر دوری از آموزه‌های قرآن است.
حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری اظهار داشت: اگر می‌خواهیم همه ابعاد زندگیمان مانند گروه سرود هماهنگ شود و معنا و مفهوم پیدا کند باید به گفته‌های قرآن توجه بیشتری کنیم.
وی با بیان اینکه قرآن کتاب عادی و معمولی نیست، یادآور شد: قرآن کتابی سراسر اعجاز، دارای کرامت، معرفت و هدایت است و همچنین رفتار ما نیز با این کتاب باید متفاوت با کتاب‌های دیگر باشد و احترام ویژه‌ای را باید برای آن قائل شویم.
امام جمعه بهشهر گفت: قرآن آمده که دست ما را بگیرد تا در منجلاب گناهان و گمراهی ها غرق نشویم زیرا این کتاب آسمانی می‌خواهد انسان را از زمین به سوی آسمانی شدن رهنمون کند.
حجت‌الاسلام جباری با بیان اینکه انسان‌های سالم باید افکار، دل‌ها و زبان خود را پاک نگاه دارند، خاطرنشان کرد: پیامبراکرم (ص) فرمودند: دهان‌هایتان را پاکیزه نگه دارید زیرا مجرای ورودی و خروجی قرآن دهان است.
وی با اشاره به سیره انبیا و اولیا به فرموده حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: من از این دنیا 3 چیز را انتخاب کردم که اولین آن تلاوت قرآن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار