وی نماز جمعه را یکی از یادگارهای امام (ره) عنوان کرد و افزود: مردم به اسلام و انقلاب اسلامی اعتقاد دارند و اقامه نماز جمعه سبب تحکیم پایه‌های انقلاب شده است.
کد خبر: ۶۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 27 July 2015
نماینده ولی‌فقیه در جمهوری آذربایجان به حضور پر شور مردم در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه سبب استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به برگزاری همایش همدلی و هم‌زبانی در این شهر به مناسبت اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله سید محمود طالقانی در پنجم مرداد ماه سال 58 در تهران اظهار کرد: سال 1359 وارد آستارا شدم و در سال 1360 نخستین نماز جمعه در این شهر اقامه شد.

وی نماز جمعه را یکی از یادگارهای امام (ره) عنوان کرد و افزود:  مردم به اسلام و انقلاب اسلامی اعتقاد دارند و اقامه نماز جمعه سبب تحکیم پایه‌های انقلاب شده است.

اجاق‌نژاد با بیان اینکه نماز جمعه موجب رشد و ارتقای آگاهی مردم می‌شود، تصریح کرد: نماز جمعه از آثار و یادگار پیامبر گرامی اسلام (ص) بوده و از زمان امام علی (ع) تاکنون در تحکیم اسلام موثر واقع شده است.

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان به حضور پر شور مردم در مراسم عبادی ـ سیاسی نماز جمعه در نقاط مختلف اشاره کرد و گفت: مردم برای تحکیم انقلاب، اسلام و به منظور عبادت در مراسم معنوی نماز جمعه شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر تکیه مردم به‌ویژه جوانان به نیروهای خودی، بیان کرد: شرکت در نماز جمعه موجب تقویت ایمان می‌شود و در تقویت بینش سیاسی جامعه تاثیرگذار است.

اجاق‌نژاد اقامه نماز جمعه را سبب خنثی کردن شایعه‌ها و القاهای دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه از مهم‌ترین امور در روز جمعه محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان به مقابله دشمنان اسلامی با اقامه نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به ترور امامان جمعه در نقاط مختلف کشور کرد و زمانی که حکم امام جمعه آستارا به بنده ابلاغ شد، مسجد عباسیه را به عنوان دفتر امام جمعه انتخاب کردیم و این مسجد را با بمب‌گذاری منفجر کردند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد در همایش همدلی و هم‌زبانی به زبان آذری برای شرکت کنندگان سخنرانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار