کد خبر: ۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۳ 22 February 2015
به گزارش تسنیم مدیر امور اراضی فارس عبدالعلی کریمی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 14 هزار هکتار از اراضی بایر در فارس شناسایی شده که باید هر چه سریع‌تر اعمال قانون شوند، اظهار داشت: امسال بیش از 2 هزار هکتار از اراضی بایر فارس واگذار شده و واگذاری مشمول اموری مثل سرمایه‌گذاری صنعتی، معدنی، گردشگری و تولیدی می‌شود.

وی گفت: واگذاری اراضی برای بخش تولیدی کشاورزی شامل مرغداری‌ها، دامداری‌ها، تولید قارچ، تولیدات گلخانه‌ای و غیره می‌شود‌ که در حال حاضر به علت وضعیت منابع آب تولیدات گلخانه‌ای مورد تشویق قرار می‌گیرد.

مدیر امور اراضی فارس با بیان اینکه اراضی بایر زمین‌هایی است که بنا بر دلایلی کشت در آنها تداوم پیدا نکرده است و حداقل مدت 5 سال زیر کشت نرفته باشند، گفت: گرایش نسل جوان جامعه روستایی به شغل کاذب، عدم سوددهی زمین‌های کشاورزی، کمبود آب و خشکسالی از جمله عواملی است که سبب بایر شدن اراضی کشاورزی می‌شود.

کریمی با بیان اینکه وظیفه امور اراضی شناسایی زمین‌های بایر و اخطار برای احیای این اراضی است، خاطرنشان کرد: امور اراضی پس از شناسایی زمین بایر با همکاری مسئولان قضایی استان نسبت به دادن اخطار کتبی اقدام می‌کند و در صورت عدم احیا از سوی کشاورز در موعد مقرر سند مالکیت وی باطل می‌شود.

مدیر امور اراضی فارس افزود: پس از ابطال سند مالکیت زمین دراختیار دولت قرار می‌گیرد و امور اراضی می‌تواند این نمونه زمین‌ها را به افرادی که در قانون آمده، واگذار کند.

وی خاطرنشان کرد:‌واگذاری زمین در اولویت نخست به کسانی است که قافد زمین باشند و این اراضی به صورت اجاره با حفظ مالکیت دولت در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

کریمی تصریح کرد: براساس قانون هرگونه واگذاری زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت قطعی وجود ندارد و از شرایط اصلی در واگذاری زمین این است که متقاضی فاقد زمین و ساکن محل همان باشد و شغل ثابت دولتی نداشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار