شهردار ملایرگفت: جمع‌آوری و حمل بیش از ۴۰۰ مترمکعب گل و لای ناشی از لایروبی کانال‌های اصلی شهر توسط حوزه معاونت و خدمات شهری شهرداری ملایر انجام شد.
کد خبر: ۶۷۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 25 October 2018
حسین بابایی به برگزاری جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد اربعین اشاره کرد و گفت: همایش پیاده‌روی سید و سالار شهیدان به عنوان یک حرکت مردمی در سراسر جهان محسوب شده بنابراین اطلاع‌رسانی و مستندسازی از این همایش عظیم سبب افزایش آگاهی و بصیرت زائران می‌شود.

به گزارش ایسنا، بابایی در این رابطه با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی باید تمام همت خود را در این حوزه برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه مراسم گردهمایی عظیم اربعین حسینی به‌کار ببندند، افزود: وظیفه این کمیته، اطلاع‌رسانی به عامه مردم و زائران و مستندسازی برنامه‌ها، اهداف، انگیزه‌ها و تأثیرات این سفر معنوی است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی وظیفه سنگینی در قبال این مسأله دارند و این کمیته باید وظایف خود را در سه بازه زمانی قبل از مراسم، حین مراسم و بعد از مراسم و بازگشت به ایران سامان داده و با برنامه‌ریزی صحیح گام موثری در راستای خدمت به زائران حرم حسینی در اربعین سید و سالار شهیدان بردارند.

بابایی مستندسازی کلیه فعالیت‌ها را به عنوان خروجی برای ستاد ضروری دانست و بیان کرد: ساخت مستندی با محتوای اربعین، تعامل با اصحاب رسانه، ایجاد کانال خبری تلگرامی، استفاده از اطلاع‌رسانی بصری در سطح شهر توسط شهرداری و اطلاع‌رسانی در ستاد‌های نمازجمعه در اولویت برنامه‌های این ستاد است.

شهردار ملایر بر لزوم ارتقاء سطح معرفت عمومی درباره زیارت، تعمیق همبستگی میان امت اسلام و مستندسازی و اطلاع‌رسانی سیاسی و مذهبی مراسم اربعین و توجه به وضعیت و دغدغه‌های شهرستان در زمینه زائران اربعین تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است انجمن سینمای جوانان دفتر ملایر در فیلمبرداری و تدوین مستندسازی با شهرداری ملایر همکاری کند، اظهار کرد: شورای هیئات مذهبی نیز در طول این ایام نسبت به ارسال پیام‌های آموزشی درباره اربعین به شهرداری اقدام می‌کند.

وی با اشاره به آغاز فصل بارش، افزود: در روز‌های اخیر و قبل از بارش نزولات آسمانی شهرداری ملایر اقدام به لایروبی کانال‌های اصلی شهر کرده و بیش از ۴۰۰ مترمکعب گل و لای ناشی از این عملیات را به محل‌های مجاز تخلیه حمل کرد.

بابایی اظهار کرد: این اقدام علاوه بر افزایش کشش کانال‌ها برای انتقال آب ناشی از بارش‌های فصلی موجب کاهش خسارات ناشی از بارندگی‌ها شده و آرامش لازم را به محلات پرخطر شهر برگرداند به طوریکه در نخستین بارش فصلی هیچ‌گونه اخلالی در زندگی مردم در این محلات به وجود نیامد.

شهردار ملایر خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت فوق بنابر دستور دادستان و با تأیید کارشناس رسمی دادگستری مسیر کانال‌های قدیمی شهر منتهی به اراضی غربی بلوار حاج محمد ملایری که مسدود شده بود، بازگشایی شد.

بابایی با بیان اینکه حوزه معاونت خدمات شهری با تمام امکانات و توان اجرایی آماده خدمات‌رسانی به شهروندان محلات است، افزود: همچنین شرایط اراضی کشاورزی پایین‌دست که در معرض خطر سیلاب است نیز با حضور نماینده اداره جهادکشاورزی و فرمانداری بازبینی و مستندسازی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دوره آموزشی مهندسی ارزش با رویکرد کاهش اتلاف‌ها و حل مسأله در شهرداری ملایر برگزار شد، گفت: این دوره آموزشی با همکاری اداره برنامه‌ریزی شهرداری و با حضور معاونان و مسئولان واحد‌ها و سازمان‌های شهرداری در چهار جلسه ۴ ساعته با تدریس دکتر ثقه‌ای برگزار شد.

بابایی بیان کرد: هدف از تشکیل و آموزش این دوره آشنایی و شناخت اتلاف موجود در فرآیند کاری سازمان و حذف آن‌ها برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و کارآیی همکاران بود که امیدواریم با آموزش‌های به عمل آمده و شناخت تکنیک‌های شناسایی اتلاف و حذف فرآیندها، به کاهش هزینه‌های اضافی در شهرداری منجر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار