در آذربایجان‌شرقی
مديرکل حج و زيارت آذربايجان‌شرقي گفت: پرونده صدور ويزا براي اربعين با 70 هزار ثبت‌نامي در استان بسته شد.
کد خبر: ۶۷۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 28 October 2018

امیر روحی اظهار داشت: تا پایان مهلت تعیین شده از طریق سامانه سماح و دفاتر مجاز حج و زیارت، 70 هزار و 52 نفر برای صدور ویزا به مقصد عراق و شرکت در مراسم اربعین اقدام کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد 52 هزار و 3 نفر از استان آذربایجان‌شرقی و 18 هزار و 49 نفر نیز از آذربایجان‌غربی برای صدور ویزا ثبت‌نام کرده‌اند.

روحی تاکید کرد: برای تمام افراد اشاره شده از طریق کنسولگری عراق در تبریز ویزا صادر شده و تا پایان امروز نیز برای 247 نفر باقی‌مانده ویزا صادر و پرونده صدور ویزا از طریق مبادی قانونی اعلام شده بسته می‌شود.

روحی، تنها مرجع صدور ویزای قانونی را ستاد مرکزی در تبریز که کنسولگری عراق در آن مستقر است، اعلام کرد و تصریح کرد، این مجموعه نیز صرفاً تا پایان امروز می‌تواند برای مراجعان ویزا صادر کند.

این مقام استانی در حج و زیارت، هزینه تعیین شده برای صدور ویزار را 2 میلیون و 350 هزار ریال اعلام کرد و از متقاضیان سفر به عراق خواست از پرداخت مبالغ اضافی جدداً خودداری و مطمئن باشند افرادی که با ادعای صدور ویزا، مبالغ بالایی از متقاضیان تقاضا می‌کنند افراد سودجو و فاقد وجاهت قانونی برای صدور ویزا هستند.

وی، در پاسخ به اینکه آیا امسال موردی از تخلف به سازمان حج و زیارت گزارش شده است، گفت: صرفاً دو مورد تخلف دفاتر حج و زیارت در اخذ ویزا گزارش شد که به محض دریافت این خبر با متخلفان برخورد و نسبت به پلمب دفاتر مذکور اقدام شد که بعداز دریافت تعهدات لازم، بازگرداندن وجوه اخذ شده از شهروندان و حصول اطمینان از عدم تخلف مجدد، این دفاتر جهت ارائه خدمات به متقاضیان بازگشایی شد.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با وجود نداشتن مسوولیت در بحث نقل و انتقال زائران اربعین، برای برقراری پرواز بین تبریز و عراق رایزنی‌هایی با شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفت که متاسفانه منتج به نتیجه نشد و برقراری خط پروازی بین تبریز و عراق به دلیل عدم همکاری شرکت‌های هواپیمای میسر نشد.

گفتنی است، کنسولگری عراق از سه ماه پیش برای صدور ویزای افراد ثبت‌نامی از استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی به محوریت تبریز در این شهر مستقر و مستقیماً نسبت به صدور ویزا تا به امروز اقدام کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :