سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت : مشکل مسدود بودن اعتبار پروژه پتروشیمی اردبیل رفع شده و بزودی این پروژه عملیاتی می شود.
کد خبر: ۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹ 22 February 2015
کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با رفع مسدودی اعتبار، کنسرسیوم بانکی این پروژه بویژه بانک توسعه صادرات بعنوان بانک عامل می تواند نسبت به تامین نقدینگی پروژه پتروشیمی اردبیل اقدام کند.

وی بیان کرد: با تمدید قرارداد ، تصویب هیات مدیره و آمادگی صندوق توسعه ملی برای تامین منابع ارزی دیگر مشکل خاصی در مسیر اجرایی شدن پروژه پتروشیمی اردبیل باقی نمانده است .

به گفته وی ، شرکت پتروشیمی شازند اراک نیز تقبل کرده است که از منابع خود به صورت تنخواه و علی الحساب مبالغی در اختیار پتروشیمی اردبیل برای اجرایی کردن پروژه قراردهد.

کنسرسیوم بانکی تامین کننده منابع مالی پروژه پتروشیمی اردبیل با حضور بانک های توسعه صادرات ، رفاه کارگران و بانک صادرات ایجاد شده است .

صندوق توسعه ملی 545 میلیون دلاربرای اجرای این پروژه تخصیص داده است .

طرح راه اندازی پروژه پتروشیمی اردبیل هشت سال پیش با وعده همکاری کارخانه پتروشیمی اراک مطرح و به مرحله کلنگ زنی رسید.

عملیات اجرایی این پروژه سال ها متوقف بوده و تاکنون نزدیک به 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته مجتمع پتروشیمی اردبیل قرار بود با ظرفیت تولید روزانه یک میلیون و 100 هزار تن اوره و 600 هزار تن آمونیاک به مساحت 53 هکتار در کیلومتر 17 جاده اردبیل به خلخال، احداث شود.

در زمان کلنگ زنی پروژه مسئولان اجرایی پیش بینی کردند که این طرح در شرایط عادی 36 ماهه به بهره برداری می رسد.

احداث واحدهای پایین دستی با مصارف اوره و آمونیاک از قبیل پلاستیک سازی و الیاف، مواد انفجاری، تخمیری، چسب سازی و بهداشتی از جمله صنایع جانبی اجرای این طرح بود.

در کنار این تاسیسات تامین شده 10میلیون متر مکعب آب نیز برای راه اندازی این واحد پتروشیمی مورد نیاز بود که از سد یامچی اردبیل تخصیص یافته و به مجتمع منتقل شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار