مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام؛
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به اینکه ایلام نیازمند نمایشگاه دائمی است، گفت: به‌زودی عملیات اجرایی یک تالار چندمنظوره فرهنگی در شهر ایلام آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 12 November 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛عمران خودآموز اظهار داشت: نمایشگاه های کتاب باید در یک مکان فرهنگی و در یک مکانی که حداقل استانداردهای لازم را داشته باشد برگزار شود، با توجه به این که چند سالی است که نمایشگاه کتاب ایلام را در سالن اداره غله برگزار می کنیم  دغدغه ما این است که کتاب را به دست کتابخوان برسانیم.

وی عنوان کرد: اما ساخت فضای فرهنگی و ساخت نمایشگاه دائمی کار ما نیست، باید متولیانی که از قبل بودند به این فکر می افتادند که استانی با جمعیت ۵۸۰ هزار نفر جمعیت قطعا یک مکان دائمی برای ایجاد نمایشگاه نیاز دارد.

وی ادامه داد: اما الان یک مکان دائمی نمایشگاه کتاب ایجاد شده که کمی دورتر از شهر است که شاید برای نمایشگاه کتاب آن کیفیت لازم را نداشته باشد اما سعی ما بر این است که تا پایان سال نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم  و اگر موافقت لازم را در این جهت بگیریم در مصلای ایلام این کار را انجام می دهیم که یک فضای فرهنگی تری است.

خودآموز تصریح کرد: طبق پیگیری های به عمل آمده توسط استاندار ایلام و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک تالار چند منظوره فرهنگی در شهر ایلام ساخته می شود.

وی بیان داشت: زمین این فضا نیز تهیه شده و پروانه آن نیز در شرف صدور است، این تالار در ۱۲ هزار مترمربع ساخته می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام عنوان کرد: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بحث تغییر کاربری و عوارضات شهرداری و سایر موارد این تالار اعتبار جذب شده و امیدوار هستیم با پیگیری هایی که داشتیم عملیات اجرایی این تالار به زودی آغاز شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تصریح کرد: امسال برای اولین بار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ساخت یک باب پلاتو تمرین و اجرای نمایش برای برگزاری تئاتر و نمایش هنرمندان این عرصه را مصوب کرده ایم.

وی افزود: کارهای طراحی این پلاتو انجام شده و قرار است در مجتمع فرهنگی هنری ایلام به زودی شروع می شود تا بتوانیم حداقل زیرساخت های لازم را جهت تمرین و اجرای نمایش در ایلام داشته باشیم.

وی گفت: به رغم این که در استان های مختلف همواره این هنرمندان در سطح جشنواره های ملی کسب افتخار می کنند اما مردم خود ما از وجود هنر این هنرمندان بی بهره هستند و امیدواریم با اجرای این پلاتو بتوانیم ححداقل مشکلات حل شود.

خودآموز افزود: در سایر شهرستان ها نیز مجتمع های فرهنگی داریم که هنوز به بهره برداری نرسیده است، از جمله شهرستان دهلران، دره شهر، چرداول که این کم کاری های که از قبل بوده باعث شده که ما الان با مطالبات زیادی از طرف هنرمندان و جامعه تئاتر استان روبرو شویم.

وی افزود: ما در زمینه داستان های محلی توانستیم امسال اولین جشنواره داستان های بومی محلی را تحت عنوان رازان برگزار کنیم که با استقبال خوبی مواجه شد، همچنین در آذرماه در شهرستان دهلران اولین جشنواره شعر بومی محلی را داریم./ع

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار