رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: با حکم دستگاه قضایی ماموران یگان حفاظت چهار دستگاه بیل مکانیکی و ادوات تخریب اراضی ملی را توقیف کردند.
کد خبر: ۶۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 28 July 2015
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: با حکم دستگاه قضایی ماموران یگان حفاظت چهار دستگاه بیل مکانیکی و ادوات تخریب اراضی ملی را توقیف کردند.

 به گزارش ایرنا؛علی مروت امیری افزود: با توجه به فراوانی سیلیس در مراتع ملایر عده ای سودجو بدون دریافت مجوز اقدام به حفاری و استخراج غیرقانونی سیلیس می کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه خودروها و دستگاههای مورد استفاده سودجویان غیرقابل انتقال بود، سارقان سیلیس هنگام حضور ماموران از محل متواری شده و پس از رفتن ماموران دوباره به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی گفت: مقام قضایی در اقدامی جدید مجوز باز کردن قطعات کلیدی و اصلی روشن شدن خودروها و وسایل حاضر در محل جرم را داده است.

رییس اداره منابع طبیعی ملایر افزود: به این منظور سامانه رایانه ای و چند وسیله اصلی از قطعات خودروهای افراد سودجو را ماموران یگان حفاظت باز کرده بگونه ای که دیگر وسایل موجود در محل جرم کارایی لازم را ندارند.

مروت امیری اضافه کرد: با توجه به فراوانی سیلیس در روستاهای قوشاق، بابارود، علی آباد دمق و ازندریان و و بالا بودن قیمت آن در بازار شمار افرادی که اقدام به حفر و ستخراج غیر قانونی سیلیس می کنند افزایش یافته است.

وی بیان کرد: برخی افرادی که دارای مجوز استخراج هستند نیز اقدام به واگذاری مجوز کرده و طرف مقابل با سو استفاده از این مجوز به دیگر مناطق دست درازی می کند.

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری تاکید کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی بعنوان میراث گرانبهای نسل بشر و ثروتهای ملی یکی از وظایف ذاتی واساسی منابع طبیعی است.

مروت امیری افزود: با توجه به تذکر به اشخاص خاطی و جلوگیری از ادامه فعالیت آنها در عرصه منابع طبیعی در این رابطه پرونده تشکیل و متخلفان به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی نقش مردم را درحفاظت ازجنگلها ومراتع بسیار مهم برشمرد و گفت: شهروندان می توانند بعنوان همیاران طبیعت به محض مشاهد هرگونه فعالیت دراراضی منابع طبیعی موضوع را با شماره تلفن 1504 به منابع طبیعی گزارش دهند.

15 فقره پرونده تخلف مربوط به استخراج غیرقانونی سیلیس سال گذشته در مراجع قضایی تشکیل و منجر به صدور حکم پرداخت جریمه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار