بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 29 July 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

برخی زیرمیزی پول می‌دهند ولی قراردادهای ما شفاف است/بیشتر از عرف پول داده باشیم، گردنم را می‌زنم!


سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه گفت: دیگران زیرمیزی پول می‌دهند و کسی اعتراض نمی‌کند، اما چون قراردادهای ما با بازیکنان شفاف است برخی‌ها سواستفاده می‌کنند.

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد شرایط تیم والیبال بانک سرمایه و اینکه گفته می‌شود جدایی محمد موسوی از پیکان قطعی نیست، اظهار داشت: آنها حرف از عدم جدایی موسوی می‌زنند و ما هم می‌گوییم این بازیکن را جذب کرده‌ایم. هنوز ثبت رسمی نشده است، اما طی یکی دو روز آینده همه چیز رسمی خواهد شد.

وی درمورد اینکه برخی مربیان گفته‌اند که حضور بعضی تیم‌ها بازار نقل و انتقالات والیبال را خراب کرده است، گفت: وقتی بازیکن دوست دارد به تیم دیگری برود یعنی می‌خواهند پول بیشتری به وی بدهند. ما هم مثل همه در حد عرف با بازیکنان قرارداد بسته‌ایم. اگر یک ریال بیشتر از قراردادهای سال گذشته به کسی داده باشیم من گردنم را می‌زنم!

کارخانه با بیان اینکه هر کسی یک عیاری دارد، ادامه داد: ما بر اساس شرایط بازیکنان با آنها قرارداد می‌بندیم. برای مثال در سال‌های گذشته تیم‌هایی مانند ارومیه، پیکان، متین ورامین و میزان برای رسیدن به قهرمانی بسیار هزینه کردند. تمام تیم‌ها دوست دارند قهرمان شوند و برای رسیدن به این هدف هزینه می‌کنند و فکر نمی‌کنم موضوع عجیبی باشد، اما واقعاً ما مبغلی خارج از عرف به کسی نداده‌ایم.

سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه خاطرنشان کرد: هر کسی که تیمش را برای قهرمانی می‌بندد در سکوت و آرامش کار می‌کند، اما هر تیمی که نمی‌تواند بازیکن خوب جذب کند گلایه کرده و معترض است. من اصلاً قراردادها را افزایش نداده‌ام؛ ضمن اینکه چرا هیچ وقت من معترض نبودم. چرا هر زمانی که نام مصطفی کارخانه مطرح می‌شود آقایان شاکی می‌شوند؟

وی در واکنش به اینکه شاید چون شما هر سال با تیم‌های پر هزینه وارد لیگ شده‌اید، تصریح کرد: اصلاً این موضوع را نمی‌پذیرم. هر کجا که رفته‌ام سعی کرده‌ام عرف را رعایت کنم. دیگران زیرمیزی پول می‌دهند و کسی اعتراض نمی‌کند، اما چون قراردادهای من با بازیکنان شفاف است برخی‌ها سواستفاده می‌کنند.

کارخانه درمورد جذب ژیگادلو، پاسور سابق لهستان و مهدی مهدوی خاطرنشان کرد: این بازیکن لهستانی قرار است تا دو هفته دیگر به ایران بیاید. در تیم من هیچ بازیکنی نفر اول نیست و هر بازیکن بر اساس شایستگی می‌تواند در ترکیب قرار بگیرد. درمورد مبلغ قرارداد ژیگادلو هم باید بگویم که بسیار پایین است.

سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه درمورد احتمال حضور این تیم در استان گیلان اظهار داشت: هیچ اشکالی ندارد و من خودم موافق این موضوع هستم. حالا که والیبال پیشرفت کرده است، باید فراگیر شود. هر چه والیبال فراگیرتر شود به سود این رشته است.

هنرمند جوان گیلانی به دیار باقی شتافت

مسعود پور اکبری هنرمند جوان و فعال گیلانی، روز گذشته از جامعه هنری استان پر کشید و به دیار باقی شتافت.

به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مسعود پور اکبری، متولد ۱۳۶۴ شهر رشت، بازیگر، دستیار کارگردان و در آخرین فعالیتش دستیار صدا بود. پوراکبری دارای مدرک دیپلم کامپیوتر و دوره بازیگری را در خانه فرهنگ گیلان در سال ۱۳۸۴ زیر نظر امیر بدرطالعی گذرانده و همچنین عضو گروه تئاتر خانه فرهنگ گیلان بود.

بازی در نمایش «رانده شدگان» به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی؛ رشت ۸۴/ دستیار کارگردان در نمایش «وعده‌گاه نهنگ‌ها» به کارگردانی مهدی طاهرپور؛ رشت ۸۴/ دستیار کارگردان در نمایش «پرده برداری» به کارگردانی علیرضا اسدبکلی؛ رشت ۸۴/ دستیار کارگردان در نمایش «افسون معبد سوخته» به کارگردانی امیر بدرطالعی؛ تهران، جشنواره بانوان ۸۵/ دستیار کارگردان در نمایش «آبی‌های زمین» به کارگردانی مهدی طاهرپور؛ تهران، جشنواره رضوی ۸۵/ دستیار کارگردان در نمایش «فکر کردن ممنوع» به کارگردانی مهدی طاهرپور؛ رشت ۸۵ و دستیار کارگردان در نمایش «قصه‌های درگوشی» به کارگردانی مهدی طاهرپور؛ رشت، جشنواره بسیج؛ گرگان، جشنواره منطقه‌ای؛ رشت (اجرای عمومی) ۸۵ از جمله فعالیت های اوست.

گفتنی است آخرین فعالیت هنری وی هم دستیار صدا در سریال های «گذر از رنجها» و «عطر ترنج» بود.
شایان ذکر است؛ مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مسعود پور اکبری، ساعت 12 ظهر فردا چهارشنبه هفتم مرداد 94 از مقابل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار خواهد شد.

مسکن مهر رشت،در بهترین نقطه رشت واقع شده اما مشکلات زیادی دارد

استان‌ها > گیلان - نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی خواست مشکلات متعدد مربوط به مسکن مهر در مرکز استان گیلان را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین ، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی خواست مشکلات متعدد مربوط به مسکن مهر در مرکز استان گیلان را برطرف کند.

حسن تأمینی لیچایی در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسکن مهر شهرستان رشت، در بهترین نقطه رشت واقع است، گفت: با این حال متاسفانه پیشرفت طرح مسکن مهر در رشت مشکلات زیادی دارد که باعث گلایه و نارضایی‌های زیاد مردم این منطقه شده است.

وی افزود: از وزیر راه و شهرسازی می خواهیم در این زمینه اقدام اساسی کند. نماینده رشت همچنین از وزیر راه خواست به افتتاح راه آهن گیلان اقدام کند. تذکر به وزیر جهاد کشاورزی درباره توجه ویژه برای پرداخت خسارت‌های وارد شده به کشاورزان استان گیلان بخش دیگر سخنان نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بود.

وی همچنین به وزیر آموزش و پرورش تذکر داد که به پاسخگویی به مطالبات فرهنگیان و معلمان و رفع مشکلات معیشتی آنان توجه جدی کند. نماینده رشت افزود: متاسفانه بارها رفع این مشکل را پیگیری و حتی بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش را مطرح کردیم اما گویا مطالبات بحق معلمان در حال فراموش شدن است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکر به وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در استان گیلان در بسیاری از حوزه های بهداشتی و درمانی بی توجهی صورت می گیرد و آن گونه که شایسته است برای رفع نیازهای بهداشتی و درمانی مردم و حتی مشکلات پزشکان اقدام اساسی صورت نمی گیرد . وی افزود: به نظر می رسد در حوزه بهداشت و درمان سیاسی‌کاری صورت می گیرد.

 مدیرکل جدید محیط زیست گیلان منصوب شد

استان‌ها > گیلان - مراسم تودیع مهندس برجی و معارفه دکترقربانعلی محمدپور مدیرکل جدیدحفاظت محیط زیست استان گیلان روز چهارشنبه هفته جاری راس ساعت ۱۰ صبح در اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان برگزار می گردد.

به گزارش تابناک گیلان ، قربانعلی محمدپور رودپشتی متولد سال ۱۳۵۴ در لاهیجان، دانشجوی دکتری آلودگی‌های محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد محیط زیست از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم، تحقیقات و مدرک کارشناسی مهندسی محیط زیست از دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است.

وی همچنین کارشناس و نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست در ستاد حوادث غیرمترقبه استان گیلان و مدرس واحد ترویج اداره جهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان بوده که به‌ مدت چهار سال نیز مسئولیت کتابخانه باقرالعلوم(ع) شهر رودبنه را برعهده داشته است.

 غفلت پدر و مادر در گیلان، موجب مرگ فرزند دو ساله آنها شد

رشت - ایرنا - سهل انگاری و غفلت پدر و مادر، موجب مرگ فرزند دو ساله آنها در یک تصادف در محور رشت به انزلی شد.

به گزارش عصر سه شنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ مهیار رستگار رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: حوالی ساعت 23 شب گذشته، در محور رشت به انزلی در مقابل یکی از رستوران های این جاده، خانواده ای که قصد ورود به رستوران را داشتند، به دلیل سهل انگاری ، فرزندشان را از دست دادند.

وی افزود: تنها یک لحظه غفلت در نگهداری کودک دو ساله و رها شدن او از دست مادر، موجب برخورد این کودک با سواری پراید شد که در اثر این حادثه، کودک مصدوم بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شد اما به دلیل سن کم و شدت صدمات وارده، این کودک دو ساله جانش را از دست داد.

سرهنگ رستگار ادامه داد: به دلیل تاریکی جاده و رهاشدن ناگهانی کودک، نمی توان نقش و تقصیر قابل توجهی را برای سواری پراید در وقوع این حادثه در نظر گرفت بلکه علت اصلی مرگ این کودک، تنها سهل انگاری والدین او می باشد.

وی عدم احساس مسوولیت را دلیل چنین اتفاقات ناگواری دانست و افزود: وقوع چنین حوادثی، ضربات مهلکی را بر پیکره خانواده وارد می کند و والدین باید در هنگام تردد در معابر عمومی و خیابان ها با دقت و وسواس بیشتری مراقب کودکان خود باشند و هرگز آن ها را به حال خود رها نکنند.

قرارداد یک کارمند معمولی در ملوان را از ۵۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون افزایش دادند

مالک باشگاه ملوان انزلی گفت: کارمندی که سال گذشته قراردادش با باشگاه ۵۰ میلیون تومان بوده، به یک‌باره ۳۰۰ میلیون تومان قرارداد بسته است.

داریوش بهشتی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت همکاری خود با باشگاه ملوان انزلی اظهار داشت: با احمد دنیامالی رئیس هیئت مدیره باشگاه صحبت کردم و به او گفتم که در برخی قراردادها تغییراتی صورت گرفته و نباید این قراردادها بسته می‌شد؛ قراردادهایی که با نظر من بسته نشده است.

وی افزود: کارمندی که سال گذشته قراردادش با باشگاه 50 میلیون تومان بوده، به یک‌باره 300 میلیون تومان قرارداد بسته است. قرار بود با 6 بازیکن پایین‌تر از مبلغ شال گذشته قرارداد ببندیم اما آقایان بازیکنان خودشان را با قیمت بالا ثبت کردند. موتومبا که فصل گذشته در راه‌آهن حضور داشت، قرار بود به ملوان بپیوندد ولی به دلیل نامشخص بودن وضعیت باشگاه، نتوانست به ملوان بیاید.

مالک باشگاه ملوان با اشاره به رقم قرارداد برخی از مربیان و بازیکنان ملوان گفت: مربی‌ که سال گذشته رقم قراردادش 60 میلیون تومان بود، 350 میلیون تومان شده است. مدیران استقلال و پرسپولیس هم نمی‌توانند چنین قراردادی را ببندند.

بهشتی ادامه داد: یک بازیکن زیر 23 سال را می‌خواستم اما اجازه ندادند چون بازیکنان خودشان را می‌خواستند در تیم نگه دارند. به دنیامالی گفتم با چنین شرایطی نمی‌توانم کار کنم. اگر بخواهم به کارمند باشگاه 300 میلیون پول بدهم، زندگی‌ام نابود می‌شود. به امیر قلعه‌نویی هم گفتم که اگر جای من بودی، نمی‌توانستی با این شرایط کار کنی.

وی در خصوص اینکه رئیس هیئت فوتبال گیلان گفته که قرارداد امیر قلعه‌نویی ثبت نشده است، گفت: قرارداد قلعه‌نویی ثبت شده، چرا که هیئت مدیره به وی گفته‌ در صورت اینکه بهشتی نباشد، به او ضمانت خواهد داد.

مالکیت باشگاه ملوان از بهشتی پس گرفته شد

رئیس هیئت مدیره باشگاه ملوان از پس گرفتن مالکیت باشگاه ملوان از داریوش بهشتی خبر داد.

به گزارش تابناک گیلان به نقل از تسنیم، پس از اینکه داریوش بهشتی مالک باشگاه ملوان تا پایان امروز (سه‌شنبه) مهلت داشت تا به تعهداتش مبنی بر پرداخت ۴ میلیارد تومان به حساب باشگاه عمل کند، این کار را از سوی وی انجام نشد و هیئت مدیره باشگاه ملوان تصمیم گرفت مالکیت باشگاه را از بهشتی پس بگیرد.

باشگاه ملوان به هیئت مدیره فعلی واگذار شد و قرار است محمود پیشگاه هادیان که معاون ورزشی باشگاه است، عنوان مدیراجرایی کارهای باشگاه را انجام دهد. احمد دنیامالی این خبر را تایید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار