بسته خبری
بسته خبری «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جامعهرا آگاه می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 29 July 2015

در بسته خبری تابناک خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد

توضیحات فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی از دستگیری اتباع خارجی در جاده‌های استان

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی از افزایش ملموس دستگیری اتباع قاچاق افغانستانی در مسیرهای راه استان خبر داد و گفت: روزانه چندین نفر در مسیرهای این استان دستگیر می‌شوند که مقصد آنها نیز معمولا اعزام برای کار اعلام می‌شود.

حسن فرجی در دومین جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان در سال ۹۴ با اشاره به آخرین وضعیت تصادفات رانندگی در راه‌های استان اظهار داشت: در ۴ ماهه سال‌جاری افزایش تصادفات را به نسبت ۴ ماهه سال گذشته شاهد هستیم.

وی افزود: امسال فوتی‌ها در مسیر انتقال به بیمارستان افزایش داشته که احساس می‌شود در زمینه انتقال به بیمارستان کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.افزایش دستگیری اتباع خارجی در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش فوتی‌ها گفت: در بررسی علل تصادفات انحراف و تجاوز به چپ بیشترین علت تصادفات را دارد که در صورت توجه به مسائل ایمنی و کنترل سرعت و نیز افزایش هوشیاری رانندگان کاهش تصادفات ملموس خواهد بود.

فرجی با اشاره به آمار فراوان شکل‌گیری تصادفات و تلفات انسانی گفت: ۲۹ درصد تصادفات مربوط به پژو و ۱۱ درصد مربوط به پراید است و ایرادات خودروهای پژو موجب بروز آتش‌سوزی در این خودروها می‌شود که باید بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به نحوه شکل‌گیری فوت در تصادفات اظهار داشت: تصادفات شاخ به شاخ و روبه‌رو بیشترین نحوه فوتی‌ها هستند و نقش عامل انسانی بیشتر است.

ایجاد نخستین موزه یهودی در جمهوری آذربایجان!

خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان از طرح ایجاد موزه یهودیان در این کشور خبر داد.

مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آذرتاج نوشت: یک کارشناس اسرائیلی شرکت کننده در دوره آموزشی تابستانی برگزار شده توسط مرکز بین المللی چند فرهنگی باکو و بنیاد «دانش» ریاست جمهوری آذربایجان اعلام کرد موزه یهود در جمهوری آذربایجان ایجاد خواهد شد.

آریه گوت کارشناس اسرائیلی گفت : «با حمایت الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دو کنیسه جدید و بزرگترین مرکز آموزشی یهودیها در قفقاز جنوبی در باکو تاسیس شده است. بعد از این نیز نخستین موزه یهودی در جمهوری آذربایجان احداث خواهد شد. »

آریه گوت ضمن تاکید بر تشکر اسرائیل از الهام علی اف افزود : « قصبه سرخ در جمهوری آذربایجان تنها مکان واحدی است که یهودی ها در آنجا به طور متراکم زندگی می کنند و این قصبه منبع اصلی افتخار (جمهوری) آذربایجان است.»

این کارشناس یهودی همچنین در این نشست به طور مفصل و مبالغه آمیزی درباره دشمنی میان آذریها و ارمنیها سخنرانی کرده است.

افزایش نزاع در بین زنان در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از نزاع ۹ هزار و ۶۱۹ نفر در سه ماهه نخست در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۹۰ نفر زن بودند.

بهرام صمدی‌راد اظهار داشت: ۹ هزار و ۶۱۹ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی مراجعه کردند.

وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد مراجعان ۹ هزار و ۵۴۷ نفر بود حدود یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: از کل مراجعان نزاع در سه ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۴۹۰ نفر زن و ۷ هزار و ۱۲۹ نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: این در حالی است که این افزایش برای مراجعان زن در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳ درصد بوده است.

وی افزود: تعداد ۳ هزار و ۶۰۱ نفر نیز در طی خرداد سال جاری بر اثر صدمات ناشی از نزاع مراجعه نمودند که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته که ۳ هزار و ۵۵۰ نفر بوده که ۵۱ نفر افزایش داشته است.

انتشار آماری از صادرات صادرات گربه و سگ از تبریز!

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از صادرات گربه و سگ زنده از تبریز به کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان خبر داد.

امیرحسین بهداد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال طی سه فقره گواهی صادرات سه قلاده سگ از تبریز به ترکیه انجام شده است.

وی افزود: در همین مدت طی سه فقره گواهی صادرات سه قلاده گربه از تبریز به کشور ترکیه صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی همچنین اظهار داشت: در بهار امسال سه قلاده سگ از ارمنستان و ترکیه و دو قلاده گربه از ترکیه وارد تبریز شده است.

بهداد ادامه داد: در نیمه نخست امسال دو قطعه پرنده زینتی طی یک فقره گواهی صادرات به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.

کارخانه «تبریزکف»؛ از ماه‌ها حقوق معوقه تا اخراج نماینده کارگران

در مهرماه سال گذشته و در جریان سفر استاندار آذربایجان شرقی به مرند جهت معارفه فرماندار جدید این شهرستان، تجمع اعتراضی کارگران تبریزکف در مقابل ساختمان فرمانداری مرند برگزار شد و استاندار آذربایجان شرقی برای حل این مشکل در اسرع وقت وعده داد، ولی وعده‌ای که هنوز محقق نشده است.

شرکت تبریز کف به‌عنوان یک شرکت خصوصی در سال ۱۳۶۳ با هدف تولید سرامیک کف در شهرستان مرند تاسیس شد و اکنون با مشکلات فراوانی مواجه است.تبریزکف1

شرکت تبریز کف در سال‌های اخیر با مشکلات مالی مواجه ‌و همین امر سبب شده حدود ۲۰۰ کارگر این کارخانه ماه‌ها از دریافت حقوق و حتی در برخی مواقع حق بیمه باز مانده و با مشکلات معیشتی زیادی مواجه شوند، همچنین ‌در پی ادامه عدم پرداخت حق و حقوق این کارگران توسط کارخانه، ده‌ها بار تجمع اعتراضی در کارخانه، مرند و تبریز برگزار شده است.

در مهرماه سال گذشته و در جریان سفر استاندار آذربایجان شرقی به مرند جهت معارفه فرماندار جدید این شهرستان، تجمع اعتراضی کارگران تبریزکف در مقابل ساختمان فرمانداری مرند برگزار شد و استاندار آذربایجان شرقی برای حل این مشکل در اسرع وقت وعده داد، ولی وعده‌ای که هنوز محقق نشده است.

در ادامه و در جریان سفر یکی از شخصیت‌های کشوری به مرند، به‌عنوان نماینده هیئت دولت در سفر ریاست جمهوری به استان، کارگران کارخانه تبریز کف شهر مرند که ماه‌ها حقوق معوقه دارند در مراسم سخنرانی وی با نشان دادن پلاکاردها و تحویل نامه اعتراضی، خواستار حل مشکلات خود شدند. در نهایت هفته گذشته ‌نماینده قانونی کارگران تبریز کف که در این مدت برای احقاق حقوق کارگران تلاش کرده است، ‌اخراج شد.

به گفته داداشلو، نماینده کارگران تبریز کف، بسیاری از کارگران ماه‌ها حقوق دریافت نکرده‌اند و ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان طلب دارند، با این حال در سال‌جاری هر نفر فقط ۵۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌ است.

شیاری، یک رای کم آورد

مجمع انتخابات هیئت تکواندو آذربایجان‌شرقی با حضور محمدرضا پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو برگزار و پس از دو بار رای‌گیری به علت تقسیم آرا بین ۲ کاندیدا و به حد نصاب نرسیدن مقرر شد انتخابات به زمان دیگری موکول شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، مجمع انتخاباتی هیئت تکواندو استان آذربایجان‌شرقی، با حضور سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون،‌ محمدشروین اسبقیان مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی، علیرضا باقری نماینده وزارت ورزش و جوانان، آرش فرهادیان رئیس کمیته امور استان‌ها و مجامع فدراسیون تکواندو، نماینده مربیان،‌ داوران، ورزشکاران و سایر اعضای مجمع، در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

در این مجمع دانش دولتخواه و علی شیاری دو کاندیدایی بودند که برای احراز سمت ریاست هیئت تکواندو استان،‌ اعلام آمادگی کردند که در دور اول، از ۱۷ رای ماخوذه شیاری ۸ رای، دولتخواه یک رای کسب کردند و ۸ رای نیز ممتنع بود.

در دور دوم نیز، علی شیاری ۷ رای و دولتخواه یک رای بدست آوردند و ۹ رای نیز ممتنع شد.

از همین روی در پایان این مجمع به دلیل حد نصاب نرسیدن آرا، به پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی و تایید رئیس فدراسیون تکواندو، مهدی نوایی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میانه و از قهرمانان تکواندو کشور، آسیا و دانشجویان جهان به مدت ۳ ماه به عنوان سرپرست هیئت تکواندو منصوب شد.

ترکیه نخستین مقصد خارجی گردشگری مردم آذربایجان شرقی‌ست

معاون گردشگری سازمان صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: ترکیه نخستین مقصد گردشگری مردم این استان را به خارج از کشورتشکیل می‌دهد.

احمد حمزه‌زاده در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس مقاصد بعدی سفرهای خارجی مردم این استان به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه طی 4 ماهه اول امسال نیز 120 هزار گردشگر خارجی از استان آذربایجان شرقی بازدید کرده‌اند افزود: بیش از 500 هزار نفر گردشگر داخلی نیز از این استان بازدید کرده‌اند که البته این آمار تنها مربوط به اماکن اقامتی آذربایجان شرقی بوده و بخش عمده‌ای از گردشگران داخلی این استان در منازل اقوام و آشنایان خود سکونت می‌کنند که در این آمار ذکری از آن نشده است

حمزه‌زاده به موضوع گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: ما با کاهش آمار گردشگری سلامت روبرو بوده‌ایم که عوامل متعددی درآن دخیل‌اند. از آن جمله در موضوع اعزام بیماران به کشور ما که عمدتا از جمهوری آذربایجان است ایران در اولویت آنها نبوده و با وجود علاقه‌مندی مردم آذربایجان، کشورهای دیگری مدنظر مسئولان جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

وی افزود: البته در داخل کشور نیز سیستم مناسبی برای پذیرش بیماران نیز پیش بینی نشده که در این ارتباط اقداماتی از جمله تأسیس شرکت ویژه حمل سلامت در مبادی ورودی و انجام نظارت‌های در داخل کشور صورت گرفته است. ضمن آنکه کاهش ارزش پول آذربایجانی ها نیز در این امر بی تأثیر نبوده است.

اعضای شورایی که نای شورا رفتن ندارند

جلسه امروز شورا به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا برگزار نشد.

گفتنی است، ایران آهور، محمد حسن اسوتچی، علی نوای باغبان، رسول درسخوان، اصغر عابدزاده، بهروز خاماچی، محمد حسین جعفری، فریدون بابایی اقدم، ایرج شهین باهر، داود امیرحقیان، اکرم حضرتی و حبیب شیری اعضای شورایی بودند که در این جلسه حاضر شدند و در ادامه به دلیل نیامدن دیگر اعضا، مجبور به ترک جلسه شدند.

فریدون بابایی اقدم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای شورا، گفت: متأسفانه تعدادی از اعضای شورا به جلسات فوق العاده اهمیت نمی دهند و بیش از این بارها جلسات شورا به این دلیل لغو شده است.

وی افزود: رییس و نایب رییس شورا هم در این جلسه حضور نداشتند و در صورت به حد نصاب رسیدن اعضا هم معلوم نبود چه کسی جلسه را اداره خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار